warcraft 3 TFT + ROC, warcraft III,

Replaysowa strzałka Polskie Centrum Replayów - top
Replay Tygodnia / Best Replay
Nie ma żadnych replayów spełniających te wymogi.

Poradnik - Czyli jak grac Undead vs Human

Jak grać Undead vs Human



Nieumarli, przygotujcie się na wspaniały poradnik autorstwa Gosubay'a, który dziś został przetłumaczony dzięki naszym użytkownikom, oraz "adminom".
Na podstawie replayów najlepszych Nieumarłych, którymi są
Fov, XlorD, TeD oraz Lucifer powstaje już czwarty poradnik napisany przez koreańczyka.

Artykuł tłumaczyli - Paz, Ping
-win, Godfather oraz Pullme


Kilka słów na wstęp

Dobrze grający Human gra fast expa przeciwko Undeadom w 90% gier. Tylko nieliczna grupa graczy wybiera grę przeciwko Nieumarłym bez expa.

Istnieją trzy główne strategie przeciwko UD. Jest to fast exp, rifle+casty oraz T3 bez expa. Z patchem 1.22, techowanie do trzeciego poziomu bez expa stało się mniej używaną strategią z powodu osłabienia kosturu. RIfle+Casty są również mało używane z powodu łatwej kontry Plugastwami i Niszczycielami, dlatego ten artykuł będzie się głównie skupiał jak pokonać Ludzi grających szybkiego expa, strategię która jest najberdziej efektowna przeciwko Nieumarłym.

Porównanie Nieumarłych i Ludzi
Ludzie mają najlepsze jednostki T3 w grze. Latające machiny są doskonałą kontrą przeciwko dużej ilości jednostek, mają najlepszą szybkość ruchu w grze wraz z hipogryfami. Gryfy są poteżną jednostką i wymagają tylko 4 punktów żywności, mimo tego iż mają dwa potężne ulepszenia, którymi są "Trening wierzchowca" i "Młoty burzy". Rycerze mimo iż są jedną z najsłabszych jednostek walczących wręcz dostępnych od T3 świetnie spełniają swoją rolę w kontrowaniu Biesów Podziemi. Dodatkowo, ich atak został zwiększony z nowym patchem.

Nieumarli nie tylko mają słabsze jednostki, ale też często są pokonywani przez liczniejszą armię Ludzi. To bardzo ważne aby dotrzymać kroku przeciwnikowi w poziomie żywności.

Jako gracz Nieumarłych, konieczne jest zachować przewagę w poziomach bohaterów inaczej nie będzie szansy wygrać gry. Również ważne jest aby "zalać" niebo Gargulcami lub Niszczycielami i kontrolować mapę zanim przeciwnik ulepszy bazę w Zamek i zacznie robić własne powietrzne jednostki.

Tutaj trochę statystyk, na dowód, że matchup ten jest po stronie Ludzi:
UD vs HU na ESWC - 0:8
UD vs HU na WWI - 2:4

Tylko dwie gry zagrano inaczej na tych turniejach. W jednej Sky zatowerował Luciferna na Turtle Rock, a w drugiej ToD zagrał MK ze Smoczymi Jastrzębiami. Resztę gier gracze Ludzkiego Przymieża grali fast expa.




Jednostki Nieumarłych:

Ghul



Ghul jest nie tylko zbieraczem drewna, ale również zasila twoje wojska we wcześniejszych etapach gry. Ghul posiada 270 szybkości ruchu, a po opracowaniu Szału Ghuli ta liczba zwiększa się do 350, dlatego zanim zaczniemy robić jakiekolwiek surroundy, ważne jest, aby wytrenować swojego Rycerza Śmierci na drugi poziom z powodu jego aury zwiększającej szybkość ruchu.
Ghule są tanie(120 złota), ale posiadają małą ilość życia(340 hp)

Bies Podziemi



Biesy są najsilniejszą jednostką T1.5 w grze. Są bezkonkurencyjne na T1 z powodu ogromnej ilości ich HP(550). Taka ilość życia pozwala im zostać uleczonym prawie całkowicie dzięki drugiemu poziomowi Wstęgi Śmierci.
Są śmiercionośną bronią w połączeniu z Kulą Korupcji, dlatego w późniejszych etapach gry są dalej przydatne. Biesy posiadają zdolność Sieć, która jest przydatna przy zabijaniu Gryfów i innych powietrznych jednostek. Możliwość Zakopania jest przydatna, ale nie niezbędna, ponieważ Rycerz Śmierci mający trzeci poziom z łatwością nadąża za leczeniem Biesów, a w późniejszych etapach gry, przeciwnik będzie nas widział dzięki zdolności Żyrokopterów

Gargulec




Możliwość atakowania latających i naziemnych jednostek sprawia, że Gargulce to gorsza wersja Orkowych Wiwern. Obydwie te jednostki są przydatne na początku T2 kiedy przeciwnik ma ograniczoną ilość powietrznych jednostek. Gargulce są często zagrywane w dużej ilości jeśli nasz przeciwnik nie posiada jeszcze obrony w głównej bazie lub expie i dzięki ich przebjającym atakom łatwo pozbyć się aktualnie budujących się wież. Gargulce to również silna anty-powietrzna jednostka i Nieumarli mogą jej używać do walki z Gryfami, jednakże Latające Machiny mogą łatwo pokonać Gargulce, dlatego powinniśmy zagrywać je ostrożnie w takich przypadkach. Jeśli je gramy powinniśmy ubezpieczyć się w Zwoje leczenia.

Nekromanta


Nekromanci mogą być skontrowani przez Kapłanów z dispelem w związku z tym powinniśmy starać się jak najbardziej zaskoczyć
nimi przeciwnika, aby nie miał czasu na kontre. Brak Aury Świetności sprawia, że Kapłani mają ograniczoną ilość many, dlatego doskonałym ruchem jest zagrać Nekromantów w grach bez Arcymaga.
Wraz z Wagonami Mięsa wyładowującymi świeże zwłoki, które są następnie przemieniane w Szkielety, Nieumarli mogą stworzyć
pokaźny legion który z łatwością może zmiażdzyć expa przeciwnika

Banshe


Banshe są zagrywane poza standardami na T3 i potrzebują trochę ulepszeń zanim staną się przydatne. Dobrym ruchem jest zacząć robić je jeśli mamy zapas minerałów i expa.
Ich Klątwa jest przydatna aby zwiększyć żywotność naszej armii, Skorupa Antymagii świetnie chroni przed nukiem(MK + Paladin +
BM), a Przejęcie jest użyteczne przeciwko Rycerzom.

Obsydianowa Statua


Statuy są podstawą naszej armii i powinny być zagrywane w każdej grze. Regeneracja many i życia jest niezbędna, aby skutecznie creepować i leczyć wojsko po walkach.
Mogą być zagrane w dużej ilości na T2, przygotowując je do straszliwego pushu Niszczycielami, po opracowaniu ich przemiany

Niszczyciel






Jedna z najsilniejszych jednostek Nieumarłych. Odgrywa ważną rolę w matchupie UD vs HU.
Ważne jest aby zagrywać małą ilość przeciwko taktyce Rifle+Caty, będą one nam potrzebne jedynie do kontrowania Spowolnienia i Żywiołaków. Niszczyciele są skuteczne przeciwko wieżą. Będziemy ich używać, aby zmusić Humana do zmarnowania jak największej ilości minerałów na nowe Wieże Strzelnicze.
Niszczyciele przemieniamy w następujący sposób: Przemieniamy jednego wysysamy manę z jednej Statuy, która następnie przemienia się w Niszczyciela i wysysa manę z następnej Statuy itd. Dzięki temu prawie wszystkie Niszczycyele będą miały zapas many który może przechylić szalę zwycięstwa na naszą stronę.
Pamiętajmy, że bez many ta jednostka jest bardzo słaba, dlatego staramy się ograniczyć ich ilość.


Plugastwo

Mają one dużo HP(1175) i są zdolne do zadania dużej ilości obrażeń. Wiele graczy Nieumarłych trenuje jednego-dwóch, aby powstrzymać Rycerzy przed przedostaniem się na drugą linię naszych wojsk. Przeciwko taktyce Rifle+Casty powinniśmy produkować ich znaczną ilość z powodu na ich rodzaj ataku. W innych przypadkach nie są one zbyt użyteczne ponieważ wielu graczy Ludzmi uwielbia grać Gryfy, a jak wiadomo Plugastwa są bardzo słabe przeciwko tej jednostce, dlatego grając Plugastwa powinniśmy pamiętać o Biesach.

Wóz Mięsa

Wagony Mięsa są oblężniczą jednostką Nieumrałych. Zwykle używane są do atakowania expa przeciwnika z dala od zasięgu Wież Strażniczych. Używa się ich również, aby skontrować Czołgi, których pancerz jest słaby przeciwko oblężniczym atakom. Mogą one też przechowywać zwłoki potrzebne Nekromantom do ataków. Zniszcz ja, jeśli spełniły swój obowiązek szczególnie jeśli przeciwnik posiada Gryfy, które mogą zniszczyć Wozy kilkoma atakami.

Cień


Cień jest mało użyteczny, ponieważ Latające Machiny mogą go łatwo wykrywć. Powinniśmy go wytrenować jeśli zbudowaliśmy już Dół Ofiarny, który jest nam potrzebny do budowy Kościeliska

Lodowy Żmij





Żmij Mrozu jest najsilniejszą powietrzną jednostką. Ma dużą ilość HP i ogromny atak, potrzebuje on jednak aż 7 żywności.
Nieumarli powinni trenować ich zaledwie jednego-dwa, ponieważ są zbyt łatwe do skontrowania. Jego mrożący atak jest użyteczny
do nukowania przeciwnych bohaterów, za to jego potężny magiczny atak może być wykorzystany przeciwko Rycerzom. Warto zauważyć, że Żmije są bardzo dobre przeciwko Latającym Machinom, które sprawują się dobrze tylko przeciwko większej ilości przeciwników. Pamiętajmy, że Żmije mogą być łatwo skontrowane przez Jastrzębie, dlatego starajmy się zaskoczyć nimi przeciwnika.

Bohaterowie Nieumarłych:

Rycerz Śmierci



Wszyscy wiem, że Rycerz Śmierci powinien być używny jako pierwszy bohater z powodu zdolności Wstęga Śmierci i Aury, pomagającej w surroundach. Jego pierwszy czar jest dobry do zabijania przeciwnych bohaterów i kradnięcia neutralnych potworów. Jego druga zdolność Pakt Śmierci może być brany kiedy przeciwnik stosuje kombinację bohaterów MK + Paladin + BM.

Lisz

Kolejny podstawowy bohater Nieumrałych. Lich jest nam potrzebny z powodu jego zdolności Nova Mrozu, której będziemy często używać likwidowania przeciwnych bohaterów, jest on też jedynym bohaterem, który powinien nosić Kulę Korupcji - Naga i Mroczna Łowczyni mają strzały, które gryzą się z tym przedmiotem. Lich jest używany zwykle jako drugi bohater, jeśli jednak zdecydowałeś się na wczesny atak i wybrałeś jako drugiego bohatera kogoś z tawerny, wybierz go jako trzeciego


Upiorny Władca

Nie ma powodu aby używać Uprionego Władcę jeśli nie gramy na mapach bez tawerny takich jak Zaginiona Świątynia. Jeśli nie używasz armii walczącej wręcz powinieneś wybrać na jego umiejętności Uśpienie i Rój Ścierwojadów. W innym wypadku zamiast Roju weź Aurę.


Władca Podziemi
Władca Podziemi powinien być wybierany tylko jako trzeci bohater. Wybieramy go jeśli przeciwnik używa głównie naziemnych jednostek, aby jego zdolność Przebicie było jak najskuteczniejsze. Jest zagrywany najczęściej przeciwko taktyce Rifle+Casty.


Pandareński Miodowar


Panda jest dobrym wyborem, aby przycisnąć expa przeciwnika, ponieważ jego Podmuch może atakować budynki i Chłopów w tym samym momencie. Powinien być naszym wyborem jeśli zamierzamy grać większą ilość Niszczycieli, ponieważ jest dobrą kontrą na Żyrokoptery i Smocze Jastrzębie, próbujące skontrować nasze powietrzne jednostki.


Morska Wiedźma

Wiedźma najlepiej zgrywa się z Biesami z powodu jej zdolności Lodowa Strzała. Jest to dobry bohater, aby wybijać kolejne jednostki. Zwykle wybieramy ją jeśli planujemy szybki atak na T2. Wybieramy ją tylko jako drugiego bohatera, ponieważ jako trzeci nie sprawdza się z powodu jej małej ilości HP


Mroczny Łowca

Mroczna Łowczynie może być użyta na pierwszego bogatera na małych mapach takich jak EI. Zagrywamy ja z Biesami, które świetnie zgrywają się ze szkieletami. Drugim możliwym sposobem grania tego bohatera jest szybki atak na T2. Jej strzały świetnie sprawują się przeciwko Chłopom i słabszym jednostkom. Jeśli wybierzemy ją jako trzeciego bohatera wybieramy jej zdolność Cisza, która uniemożliwia Paladynowi używania Świętego Blasku i Tarczy Niezniszczalności. Możemy używać też Ciszy przeciwko Smoczym Jastrzębiom.

Early Game

Kolejność budowania i wybór jednostek

Na początku gry musisz zdecydować czy będziesz harrasował czy creepował i jakie jednostki będziesz trenował.
Nie polecałbym używania taktyki z szybkimi Biesami, która opóźnia bohatera. Ta taktyka daje dużo czasu przeciwnikowi na założenie nowej kopalni bez żadnych strat. Poza tym, nawet jeśli osiągniesz trzeci poziom swojego Rycerza Śmierci i zaatakujesz przeciwnika, Human może zbudować nowe baraki i z łatwością skontrować Undeada przy pomocy piechurów ze zdolnością Obrony.

Głównym celem gry Nieumarłych jest opóźnienie rozbudowy Ludzi, aby kupić tym jak najwięcej czasu potrzebnego do uzyskania przewagi.
Jeśli chcesz pomęczyć trochę przeciwnika na początku, powinieneś zbudować Ołtarz wraz z Zikuratem. Piąty Akolita będzie wtedy budował Kryptę.
Jeśli zdecydujesz się za to na ubicie kilku neutralnych potworów, zbuduj Kryptę z Zikuratem i tak jak poprzednio piąty Akolita będzie budował Ołtarz.
Jest jeszcze jeden alternatywny sposób budowania. Polega na jednoczesnym zbudowaniu Krypty, Ołtarzu i Zikuratu, ale spowalnia on trening Akolitów.

Rozmieszczanie budynków

Należy zwrócić uwagę na dwie rzeczy. Jedna to "sealowanie" naszej kopalni polegające na zablokowaniu dojścia do niej. Gracze Przymierza uwielbiają atakować naszych akolitów, aby odciągnąć nas od swojego expa. Zamknięcie naszej kopalni nie pozwoli przejść Żywiołakom Wody, ani bohaterom walczącym wręcz. Czasem, możliwe jest nawet zablokowanie dojścia Piechurom. Drugą następną rzeczą jest odpowiednie umieszczenie sklepu i Ołtarzu. Powinny być trochę oddalone od bazy i ustawione tak, że gdy nasz Rycerz Śmierci będzie wychodził z Ołtarzu będzie mógł od razu kupić różdżkę bez cofania się. To da nam kilka sekund potrzebnych do harrasu. Jeśli będziemy robić to dobrze, może się nam udać dobić kilka neutralnych jednostek Humanowi już na samym początku jego creepu.



Zamknij swoją kopalnie używając Cmentarza i Zikuratu




Tutaj mamy miejsce na jeden Zikurat który zablokuje naszych przeciwników przed wejściem.

Gra przeciwko użytkownikom Arcymaga.

Jeśli zdecydujesz się harrasować twoim zadaniem będzie przeszkodzić przeciwnikowi w creepie. Jeśli ci się powiedzie, powinieneś powstrzymać Arcymaga przed wbiciem drugiego poziomu.

Jeśli za to zdecydujesz się trenować swojego Rycerz Śmierci na neutralnych potworach, creepuj swoimi Ghulami dopóki twój bohater nie osiągnie drugiego poziomu, a następnie staraj się złapać creepującego przeciwnika.
Arcymag jest świetnym bohaterem, który dzięki swoim Żywiołakom może wybronić się z tarapatów. Zauważ jednak, że dzięki aurze łatwiej będzie ci wycofać ghule, które będą szybsze od Piechurów przeciwnika, a Arcymag nie będzie mógł Ci ich dobijać ponieważ będzie narażał się na surround, dlatego przy odrobinie micro uda Ci się uratować większość ghuli mających czerwone życie.



XlorD złapał creepującego ToDa i otoczył jego Arcymaga.



Użyj swoich Ghuli i Szkieletów do atakowania kilku Chłopów na raz, aby zadać maksymalne obrażenia.

Najlepszym momentem na creepjack jest gdy przeciwnik dopiero zacznie walkę z neutralnymi potworami. Będzie to bowiem moment w którym potwory już się obudziły i większość z nich będzie jeszcze żyła. Human będzie wtedy walczył z nami i z creepami. Dobre wyczucie pozwoli nam nieźle poturbować jednostki przeciwnika.

Przeciwko użytkownikom Paladyna.


Będziesz musiał przeszkodzić Paladynowi dostać poziom trzeci, ponieważ jego Święty Blask na drugim poziomie jest potężny.
Gracze używający Paladyna zawsze creepują Obóz Najemników i wykupują Trolle potrzebne do odwołania Szkieletów i zadania dużych obrażeń. Bądź pewny, że zrobisz creepjack w odpowiednim momencie. Granie tego stylu będzie podobne do grania Króla Góry, nie licząc leczenia.

Przeciwko użytkownikom Króla Góry.

Jeśli myślisz, że twój przeciwnik wybierze Króla Góry powinieneś później zbudować Ołtarz, po czym rozpocząć  creepowanie. Zdobądź drugi poziom Rycerza Śmierci zanim staniesz do walki z przeciwnikiem. Będziesz miał wtedy aurę zwiększającą szybkość ruchu i kilka dodatkowych jednostek, którymi będą Szkielety. To zmniejszy szansę zostania otoczonym przez wroga.

Gracz kierujący Królem Góry będzie pozbawiony możliwości mocnego ataku z powodu braku Żywiołaków Wody, a uderzony Młotem Burzy ghul będzie mógł zostać łatwo uleczony Wstęgą Śmierci Rycerza Śmierci. Spróbuj zabić kilka Piechurów otaczając je swoją armią. Nie musisz od razu atakować bazy przeciwnika, postaraj się grać na czas i opóźniać zbudowanie expa.
Utrzymuj się wypatrując znaków rozbudowy bazy przeciwnika do t2



creepowanie do 2 poziomu



zawsze wysyłaj szkielety aby wyśledzić miejsce położenia Króla Góry na mapie



FoV powstrzymał Sky'a przed zabiciem największego żółwia przy pomocy swoich wojsk



FoV okrążył Króla Góry, jednak podczas manewru stracił 3 ghule. Mimo tego osłabił bohatera przeciwnika do czerwonego paska życia.



Obydwu graczom udało się okrążyć bohatera przeciwnika, ale tylko FoV miał zwój teleportacji



FoV atakuje po raz kolejny w celu zniszczenia ludzkiego sklepu aby nie dopuścić Króla Góry do kupna mikstury jasności

Jeśli jednak wybrałeś szybkie zbudowanie Ołtarza Ciemności powinieneś natychmiast rozpocząć harras. Król Góry jako niski karzeł jest o wiele wolniejszy od Rycerza Śmierci. Jeżeli utrzymasz bezpieczną odległość od bohatera przeciwnika, jest mało prawdopodobne, że zostaniesz otoczony.

Jeśli chcesz, możesz wybrać pojedynczego Ghula do uniknięcia otoczenia lub po prostu do lepszej widoczności większego obszaru mapy (Ghul może stać bliżej Króla Góry)
Innym bezpiecznym rozwiązaniem jest zaopatrzenie się w Kostur Teleportacji w celu ucieczki naszego bohatera który został okrążony. Jednak jeśli nie mamy szczęścia Król Góry może zaatakować nas Bashem co spowoduje zatrzymanie teleportacji.




Jeśli uważasz, że nie będziesz potrzebował Wstęgi Śmierci, użyj swojej Wstęgi, kiedy masz pełny wskaźnik many, aby osłabić bohatera przeciwnika.



Rycerz Śmierci znajduje się z dala od wojsk przeciwnika. Pomimo ogłuszenia przez Młot Burzy milicja nie jest w stanie dojść do bohatera aby wykonać skuteczne okrążenie.



ToD ogłuszył Rycerza Śmierci po raz kolejny jednak nie udało mu się skutecznie okrążyć bohatera nieumarłych. Utrzymuj bezpieczny dystans od Króla Góry, a będziesz mógł doprowadzić do zmarnowania jego punktów many.

Mid/Late Game

Nieumarli mają trzy podstawowe style gry – Biesy Podziemi, Mass Niszczycieli oraz Mass Gargulców. Mass gargulców naprawdę nie jest zbyt pomocny, gdy expy są obwarowane.

Mass niszczycieli nie jest zbyt dobry gdy skończy się im mana. Dlatego niszczyciele muszą być wsparte Pandą z wysokim poziomem, która zniszczy żyrokoptery.

Biesy podziemi są silnymi jednostkami w late game. Główną kontrą na biesy są albo Rycerze, albo Gryfy. Jednak biesy mogą walczyć przeciwko tym jednostkom z pomocą silnych bohaterów oraz plugarstwami/niszczycielami.

Opóźnianie expa

Będziesz musiał opóźnić zbudowanie expa tak długo, jak to możliwe. Tak samo inne rasy powinny próbować tego posunięcia przeciwko humanowi. Gdy w końcu zostaniesz odparty przez humana powinieneś zacząć creepować i zbudować swojego expa.

Bohaterowie z tawerny są lepsi do opóźniania expa od czasu, gdy mogą zostać przywołani natychmiastowo.



Fov zaatakował expa całą armią, ale stracił obu bohaterów.



Xlord przywołał Pandę aby opóźnić zbudowanie expa.



Zabił wszystkie chłopy Toda za pomocą dwóch ognistych podmuchów.



Fov zbudował swojego expa.

Mass gargulców

Gargulce mogą być użyte tak jak Żmije. Gdy wytrenujesz dużą ilość gargulców, szybko zaatakuj wieże obronne, szczególnie te, które nie zostały jeszcze ulepszone. Ta taktyka działa przeciwko wszystkim trzem bohaterom (AM,MK,PALA), ale jest ona najskuteczniejsza przeciwko Królowi Góry (MK).

Nie polecam grać gargulców przeciwko AM, ponieważ najczęściej na drugim techu ma on już trzeci poziom, w związku z czym drugo-poziomowy Żywiołak Wody może nam przysporzyć sporo kłopotów.

Gracze używający Paladyna dążą do screepowania obozu najemników wraz z milicją i wynajęcia trolli, które  będą trudne do zabicia, z powodu świętego blasku paladyna.



Ted zaatakował niedokończoną wieżę obronną kilkoma ghulami i gargulcami. Human zamierzał zbudować expa na t2 pomagając sobie Królem Góry. Tak więc powinien zatowerować swoją główną bazę przed postawieniem expa.



Ted kontynuował harras gargulcami. Human nie miał nic, co mogłoby zaatakować latające jednostki oprócz magicznej wieży zadającej bardzo małe obrażenia i czarów swoich bohaterów.
 
Gargulce są bardzo słabe na late-game przeciwko humanowi, jeśli jednak nie udało ci się zniszczyć expa, nadal możesz nimi walczyć w odróżnieniu od gracza używającego wywiern. Owy gracz może być łatwo pokonany przez znaczną ilość smoczych jastrzębi w późniejszej grze.

Przeciwko smoczym jastrzębiom będziesz potrzebował Mroczną Łowczynię z Ciszą, aby zapobiec użyciu podniebnych kajdan. Przeciwko Żyrokopterom będziesz potrzebował dużo zwojów leczenia oraz ochrony. Ponadto przyda się Kamienna Postać u gargulców w celu uniknięcia walki z Żyrokopterami, gdy twoje gargulce są bliskie śmierci.

Zawsze możesz przerzucić się z gargulców na biesy. Do tego Będziesz potrzebował expa tak szybko jak to możliwe, więc powinieneś użyć czaszki ofiarnej, aby móc najpierw zbudować Nerubiańską wieżę.

Mass Niszczycieli

Strategia mass niszczycieli pozwala graczowi Nieumarłych na szybką wygraną. Ze swoimi magicznymi obrażeniami i kulą unicestwienia bardzo szybko niszcza wieże strażnicze.
Gracz Ludźmi stawiający expa, który nie zbudował wystarczającej ilość wież w obu bazach, naraża się na atak. Ludzkie Przymierze nie ma dobrej kontry przeciwko niszczycielom na t1 i wczesnym t2, oprócz wieżyczek. Strzelcy są wolni i szybko giną.
Małe ilości jeźdźców smoczych jastrzębi i maszyn latających również nie dadzą rady powstrzymać niszczycieli. To zmusza humana do zbudowania 8-10 wieżyczek w każdej bazie aby zatrzymać niszczycieli i zdobyć troche czasu na wyszkolenie zaawansowanych jednostek.
Większość graczy rasom nieumarłych trenuje niszczycieli z 2 powodów:
1. Szybko pokonać przeciwnika.
2. Zmusić przeciwnika do robienia wieżyczek i marnowania złota i drewna.
Aby zaatakować przeciwnika potrzebujesz conajmniej 4-6 niszczycieli z pełną pulą many oraz Rycerza Śmierci na poziomie 3 ze Wstęgą Śmierci  na 2 poziomie, aby leczyć niszczycieli postrzelonych przez wieże strażnicze.
Jeżeli chcesz tylko postraszyć Humana, bez szybkiego atakowania, wystarczy tylko pokazać mu 2-3 obsydianowe posągi albo 2 rzeźnie. Widząc to, prawdopodobnie wybuduje wieże, traktując to jako przyszły mass niszczycieli.



Sky zobaczył u Fova 3 statuy i przewidział przyszły mass niszczycieli



Rozpoczął budować wieże, ale niestety nie wybudował ich równą ilość po obu stronach expa - z lewej strony sa tylko 2 wieże strażnicze
 


Fov zauważył luke w obronie i zniszczył obie wieże. Następnie użył czarów Lisza i  Morskiej Wiedźmy aby zabić chłopów wydobywających złoto. Przez to Sky miał deficyt w złocie.


Fov wyprodukował 4 wozy mięsa i zniszczył expa.



Sky odbudował expa, ale Fov ponownie eliminuje chłopów.
 


Krol Góry został "znukowany" kiedy zapuścił się za daleko.



Fov miał przewagę liczebną i szybko pokonał armię Sky'a



ToD zauważył dwie rzeźnie i parę obsydianowych posągów.



ToD zaczął budować wieżyczki w obu bazach



Xlord zaatakował z niszczycielami pełną maną i zniszczył kilka wież. ToD tracił jeszcze więcej zasobów aby je odbudować.

Jeśli twój atak się nie powiedzie, będziesz musiał zbudować własnego expa i przerzucić się na inne jednostki. Lodowe Żmije i  Biesy podziemi są bardzo dobrym wyborem przeciwko Żyrokopterom. Wystarczą 2 żmije.
Machiny latające nie są skuteczne przeciwko lodowym żmijom. Są skuteczne tylko przeciwko dużym ilościom latających jednostek dzięki ich obszarowemu atakowi działek. Poza tym żmije zadają podwójne obrażenia ciężkiemu pancerzowi żyrokopterów.
Powinieneś się skupić na awansowani Twojej Pandy do 5 poziomu co pozwoli zetrzeć w pył duże ilości  maszyn latających dzięki trzecio-poziomowemu Ognistemu Oddechowi. Możesz wyszkolić Lisza na trzeciego bohatera i wyposażyć go w kulę korupcji, co zwiększy skuteczność Twoich ataków.



Kiedy Xlordowi nie udało sie zniszczyć expa ToDa, postanowił zbudować własnego.



Xlord kontynuuje creepowanie i awansuje swoich herosów na wyższe poziomy.




Xlord buduje kościelisko i dodatkową kryptę

Bitwy w poźnym etapie gry

Powinieneś się zaopatrzyć w kilka zwojów leczenia, ponieważ ataki obszarowe  machin latających mogą zaboleć. Powinieneś zwabić Żyrokoptery w okolicę  biesów, złapać kilka w sieć i wycofać się trochę, aby human nie walczył pełną armią.
Pandaren powinien być w zawsze w pierwszej linii i posiadać w ekwipunku miksturę mniejszej niewrażliwości na wypadek otoczenia. Nie możesz pozwolić na śmierć  Pandarena.



Xlord wabi ToDa, zabijaja kilka jednostek i wycofuje się



Xlord ponownie uderza. Prawdopodobnie czekał na regenarecję Ognistego Oddechu.



Aby pokonać taką ilość niszczycieli i lodowycj źmiji ToD potrzebuje około 20-25  machin latających

Inne style gry

Biesy Podziemi
Są trzy możliwości grania biesów:

1.    Wytrenować dużą ilość ghuli na T1
2.    Od razu trenować biesy (zaraz po trzecim ghulu) wraz  z fast techem
3.    Szybkie zbudowanie ołtarza ciemności z opóźnionymi biesami oraz techem

Nie widziałem ludzi grających trzecią możliwość, ponieważ jest to prawdopodobnie zbyt wolna i niebezpieczna opcja przeciwko wielu strategiom, dlatego polecam tylko dwie pierwsze możliwości.

Ghule → Biesy – Polecam tą taktykę tylko przeciwko humanowi grającemu t3 z Rycerzami/Gryfami/Żyrokopterami bez expa. Jednak ta taktyka humana będzie coraz rzadziej grana w przyszłości z powodu osłabienia kostura sanktuarium.
Jeśli nie, powinieneś zawsze wyrekrutować kilka statuł, aby móc w każdej chwili mieć nieszczycieli i z ich pomocą opóźnić humana. Granie biesów od razu pozwoli humanowi stechować szybciej z mniejszą ilością wież obronnych.

Ponadto, pozwoli to humanowi szybciej wyszkolić pokaźną armię i uczyni go zdolnym do zniszczenia twojego expa praktycznie bez żadnego problemu.

Szybki Tech z Opóźnionymi biesami -  Ta taktyka jest bardzo zależna od harrasu DK. Będę ciągle powtarzał, aby twój DK NIGDY nie biegł prosto do creepa w celu zabicia go za pomocą Death Coil'a, jeśli armia Humana jest na twojej drodze.

Zamiast tego, powinieneś zawsze próbować znaleźć alternatywną drogę, szczególnie, gdy obozowisko creepa jest na otwartym terenie i można się do niego dostać od tyłu.
Drugą możliwością jest wysłanie szkieletów, aby zapewnić sobie widoczność i zabicie creepa z daleka, za pomocą coila.

Ta strategia jest dobra z powodu szybkości twojego techa. Tak więc, aby zmaksymalizować twoją siłę na t2 powinieneś wziąć bohatera z tawerny. Naga jest dobrym wyborem jeśli chcesz pojedynczo wybijać jednostki przeciwnikowi. Jeśli skutecznie opóźniłeś postawienie expa, a chłopy nadal budują Ratusz, wtedy możesz wziąć DR. Dzięki temu łatwiej zabijesz chłopów przy pomocy szkieletów, szczególnie, gdy chłopy stoją daleko od kopalni złota, a miejsce, z którego ich atakujesz , umożliwia ci szybką i sprawną ucieczkę.
Możesz także zabić kilka creepów, aby otrzymać małą armię szkieletów, po czym dopiero zaatakować expa. Staraj się też jak najdłużej atakować humana, aż będziesz miał t3, Licha z kulą korupcji oraz niszczyciele. Wszystko inne powinno być zagrane normalnie.

Walka z Czołgami Parowymi

Mass czołgów parowych jest łatwiejszy do zatrzymania, szczególnie na małych mapach, gdzie możesz łatwo bronić zarówno expa jak i bazy. Odparcie tej taktyki ułatwia też mała ilość kopalń złota, co uniemożliwia humanowi postawienie większej ilości expów i wygraną poprzez wyczerpanie się twoich surowców.

Tutaj jest kilka wskazówek, które powinieneś użyć.
Zablokuj swoje zikkuraty w expie innymi budynkami, takimi jak nekropolia, dół ofiarny czy rzeźnia.
Umieść kilka wozów mięsa w bazie- Wozy mięsa są jedynymi jednostkami Nieumarłych które mają atak oblężniczy. Tak więc są one najbardziej skuteczne w niszczeniu czołgów parowych.
Ulepsz kilka lodowych wież. Wieże duchów są mało skuteczne przeciwko czołgom z powodu rodzaju ataku (przebijający zadaje 33% wzmocnionemu pancerzowi).

Nie pozwól zrobić więcej expów- Dobry gracz przymierzem ludzkim używa czołgów do atakowania twojej bazy, w tym czasie stawiając kolejne expy. Zapewnia mu to większą ilość zasobów od ciebie, więc gdy będzie miał słabsze poziomy bohaterów, będzie próbował cię pokonać poprzez niszczenie budynków oraz
twojej gospodarki.

Tak więc musisz szybko zniszczyć czołgi i niszczyć wieże obronne w nowych expach przeciwnika.

Pamiętaj o ulepszeniu Siatki – Gryfy są największą zmorą wozów mięsa. Dlatego musisz zawsze być gotowy do złapania je w sieć i zabicia, zanim one zniszczą twoje maszyny oblężnicze.

Nekromanci

Pamiętam, jak oglądałem serię PGL między Sky'em a TH000, gdzie TH000 grał Nieumarłymi.
Jedna z pamiętnych gier była na Wyspach Echa, gdzie TH000 użył biesów, nekromantów i wozów do atakowania bazy Sky'a. Mimo tego, iż przegrał, ta taktyka stała się bardzo mocną przeciwko Paladynowi.

TH000 użył DK i Władcy Ognia. Zdecydował się wziąć FL'a jako drugiego bohatera z dwóch powodów. Po pierwsze umiejętność Władcy Ognia przywołująca pomioty lawy mogła zostać użyta do opóźnienia zbudowania expa. Po drugie umiejętność Spalanie Duszy pozwalała na skuteczne powstrzymanie Paladyna od używania Boskiej Tarczy.

Oczywiście Mroczna łowczyni ma podobne umiejętności – Cisza używana do uniemożliwienia rzucania czarów przez bohaterów oraz Czarna Strzała, która jest tańsza od przywołania pomiotów lawy. Cisza nie pozwala kapłanom rzucać rozproszenia magii, dzięki czemu możesz ochronić swoje  szkielety od śmierci bez jakichkolwiek zmartwień.

Kluczem jest wytrenowanie kilku biesów, wozów i nekromantów, jak i dwóch statu, które leczą armię i uzupełniają manę. Wtedy będziesz mógł przywołać wielkie ilości szkieletów i być może zniszczyć expa albo main'a przeciwnika.

Najważniejszą rzeczą jest systematyczne zabijanie kapłanów i niedopuszczanie do szkolenia następnych. Poleciłbym tą strategię przeciwko Królowi Góry albo Paladynowi. Arcymag ma Aurę Doskonałości, która może pomóc kapłanom w szybszej regeneracji many i pozwoli im więcej razy rzucić czar Rozproszenia Magii.

Używaj przeklętego szału – Rzucenie na bohaterów i biesy przeklętego szału może być dobrym wyjściem. Utrata 6 hp na sekundę nie jest wielkim problemem, kiedy masz statuy, które cię leczą.



Na początku zacząłem walczyć bez wozów mięsa. Przywoływanie szkieletów było dla mnie problemem, ponieważ w pobliżu nie było żadnych zwłok.



Mój DK zginął, ale miałem dużą armię szkieletów pozwalającą mi na zniszczenie wież i expa.



Mój przeciwnik miał trochę Rycerzy, Kapłanów oraz Mortarów, jednak byłem zdolny do ostatecznego zniszczenia jego armii.


MYM]Lucifer pokonał Mouz.Tod w turnieju NGTV Allstars całkiem przekonującym wynikiem 3-2.  Ponieważ już dawno żaden czołowy gracz nieumarłymi nie pokonał czołowego gracza Ludźmi,więc pomyślałem, że wrzucę kilka screenshot'ów z czterech powtórek i dam trochę porad o grze Gargulcami. Lucifer użył gargulców z perfekcyjną biegłością we wszystkich pięciu grach.

Powtórki oraz relacje znajdziesz pod TYM linkiem.

Tod raz użył Paladyna i po dwa razy Arcymaga i Króla Góry. Wygrał dwa razy, używając najpierw Paladyna, a potem Arcymaga. Żywiołaki Wody na drugim poziomie odpierały gargulce, zaś Paladyn nie pozwalał zginąć swojemu trollowi lecząc go Świętym Blaskiem.

Zaś z innej strony, przegrał z kretesem, gdy użył MK i nie zrobił nic, aby przeciwdziałać gargulcom.

Grając przeciwko Królowi Góry możesz go całkowicie nie dopuścić do postawienia expa, przy pomocy odpowiedniej kontroli i timingu.

Po zmianach wprowadzonych przez patch 1.22, bardzo trudno jest ulepszyć wieże strażnicze, jeśli nie masz niczego do zabicia i powstrzymania gargulców od niszczenia ich. Patch osłabił szybkość naprawy wież, co jest powodem owych trudności.

Jeśli human zamiast stawiać expa, techuje do t2, będzie on zmuszony do trenowania Smoczych Jastrzębi jako przeciwieństwo do Żyrokopterów, które czynią większe szkody w dużych bitwach.

Ta seria NGTV uwydatniła inną ważną rzecz: Ludzie muszą opóźniać swój tech do twierdzy, jeśli masz gargulce, a w takiej sytuacji postawienie towerów jest najważniejszą rzeczą, którą trzeba zrobić jak najszybciej to możliwie.
Jeśli masz Niszczycieli, Ludzie mogą stechować do Twierdzy, ale nie będą w stanie zbudować budynków z t2 ani stechować do t3, ponieważ muszą całe drewno zużyć na ulepszenie wież. Niszczyciele nie są najpilniejszym zagrożeniem, ponieważ mogą być one trenowane dopiero na t2 a  i tak ulepszenie do niszczycieli ciągle musi być zbadane.

Także fakt, że wieże obronne są bardziej podatne na przebijające ataki gargulców w porównaniu z magicznym atakiem niszczycieli, zmusza Ludzi do szybszego ulepszania wież obserwacyjnych w wieże obronne. Tak więc gargulce są bardziej efektywne w opóźnianiu Ludzi.

Gra pierwsza – Szaniec Terenasa
Pomimo tego, że TS jest mapą korzystną dla Ludzi, Lucifer postanowił śledzić Tod'a przez długi czas. Tod skończył techować do t2 i starał się zbudować expa, ale gargulce ciągle mu w tym przeszkadzały. Ostatecznie Lucifer zbudował swojego expa szybciej niż Tod i zdominował go używając zdolności Mrocznej Łowczyni, Ciszy.



Lucifer miał dwukrotnie więcej gargulców niż Tod smoczych jastrzębi – Tak więc ani razu nie wahał się walczyć.



Lucifer wciąż miał ponad dwa razy więcej gargulców niż smoczych jastrzębi – więc był w stanie szybko zabić jastrzębie i uwolnić resztę gargulców.

Gra druga – Żółwia skała

Tod na Żółwiej Skale wybrał Króla Góry. Na jego nieszczęście, Lucifer miał bazę zaraz obok niego. W rezultacie Lucifer w każdej chwili mógł przeszkadzać mu w creepowaniu. Gdy gargulce zaczęły władać przestworzami, gra już była przegrana dla Toda, mimo jego małej armii strzelców, która została bardzo szybko rozniesiona przez Ghule i Szkielety.



Lucifer powinien zachować więcej ostrożności. Drzewa zasłaniały mu widok, w wyniku czego natknął się na Króla Góry, który szybko użył Młota Burzy i otoczył Rycerza Śmierci.



Lucifer kupił Buty Szybkości aby uniknąć otoczenia, oraz kostur teleportacji, którym miał się posłużyć w razie, gdyby jednak został otoczony. Dzięki owym przedmiotom był w stanie cały czas harrasować Tod'a i przeszkadzać mu w zbudowaniu expa.



Żółwia Skała jest idealną mapą, aby zagrać gargulcami przeciwko Królowi Góry. Nie ma na niej żadnego obozu najemników, a żłówie broniące kopalń są bardzo moce, co w połączeniu z harrasem  Rycerza Śmierci, czyni postawienie expa bardzo trudnym. Tod jeszcze nie zaczął techować i nie miał Kuźni – przez co nie miał żadnych jednostek mogących zaatakować gargulce.

Gra trzecia – Topniejąca Dolina

Po dwóch przegranych Tod uświadomił sobie swoją głupotę. Zdecydował zmienić styl gry i nie używać więcej Króla Góry. Tak więc Tod mógł zbudować expa po wynajęciu kilku najemników, aż w końcu, gdy miał 5 poziom paladyna, zacząć harrasować swoją umiejętnością, Świętym Blaskiem. W efekcie, Lucifer nie mógł w żaden sposób spowolnić Tod'a i tym razem został zniszczony przez Czołgi Parowe.



Lucyfer przywołał Władcę Ognia, aby pomóc sobie w ataku. Jednak pomioty lawy były szybko niszczone przez Kapłana Trolli i rush Lucifera spoczął na niczym.



„ Nie pozwolę ci zabić kogokolwiek”



Lucifer schował swoich akolitów do Zeppelina, aby uchronić ich przed rushem Paladyna. Nie jest to konieczne, jeśli możesz przesunąć swoich robotników w głąb bazy, poza zasięg Świętego Blasku przeciwnika. Jednak Paladyn może wynająć Zeppelina, aby dostać się do środka twojej bazy, więc powinieneś być przygotowany na każdy wypadek.

Gra czwarta – Snow Drop

Lucifer zaczął szybko techować, aby jak najszybciej móc trenować gargulce. Ponieważ jego ołtarz ciemności był opóźniony, Lucifer zdecydował wziąć dwóch bohaterów z tawerny, jednak okazali się oni nieefektywni.

Harras gargulcami został udaremniony przez Żywiołaki Wody, zaś bohaterowie z tawerny stracili swoją użyteczność w późniejszej grze. To była jednostronna gra w wykonaniu Toda. Dlatego nie zamieszczę tutaj żadnych screenshot'ów.

Gra piata – Przedziwne Mokradła

Lucifer po raz piąty postanowił zagrać gargulcami, dlatego uważam, że jego zwycięstwo zależało od samego początku gry, w którym Lucifer ciągle atakował i przeszkadzał w zbudowaniu expa Tod'owi.

W każdym razie, gargulce są dobrym wyborem na tą mapę, ponieważ mogą one bez problemów zabić smoki na wyspach z kopalniami. Tod trenował Smocze Jastrzębie zamiast Żyrokopterów z powodu opóźnionego techa.

Może, gdyby budował Żyrokoptery, wynik byłby inny, no ale, kto to wie?



Wskazówka do harrasu: Nie biegnij prosto w armię humana. Trzymaj na dystans swojego Rycerza Śmierci, dzięki czemu straci on mniej punktów życia, a w efekcie będziesz mógł dłużej harrasować.




Obecność Lucifera zmuszała Toda do podzielenia swojej armii, i atakowania creepa oraz armii Lucifera w tym samym czasie. To spowolniło zbudowanie expa, oraz pozwoliło creepowi zadać większe obrażenia piechurom i chłopom Toda, co bezwzględnie wykorzystał Lucifer, zabijając dużą ilość jednostek przeciwnika



Lucifer podzielił swoją armię na 3-4 grupy, aby zaatakować każdego chłopa. Jest to najlepsze wyjście, aby zadać jak najwięcej obrażeń i uniknąć niepotrzebnego błądzenia ghuli między chłopami.



Lucifer użył swoich bohaterów oraz dwóch gargulców do zniszczenia Wieży Obserwacyjnej, w efekcie opóźniając zbudowanie expa.



Lucifer zbudował expa na wyspie. Expy na wyspie są bardziej bezpieczne od tych na lądzie, ponieważ przeciwnik musi użyć zeppelina, aby dostać się do niego, zaś ty, możesz go od tego łatwo powstrzymać przy pomocy swoich gargulców.



Zawsze miej przy sobie Zwój Miejskiego Portalu, gdy grasz przeciwko smoczym jastrzębiom. Będziesz go potrzebował do ucieczki z podniebnych kajdan w razie, gdy nie będziesz już mógł walczyć, albo przerwać ich działania przy pomocy Ciszy.



Liczba gargulców nie uwięzionych przez podniebne kajdany powinna być mniej więcej równa liczbie smoczych jastrzębi rzucających ten czar. Tylko w ten sposób możesz odnieść zwycięstwo w bitwie. Jeśli nie masz wystarczającej ilości gargulców, musisz podnieść poziom Mrocznej łowczyni, aby mieć Ciszę na jak najwyższym poziomie, a dopiero potem walczyć.

Zamieścił: Paz, dnia: 13:20:16, Saturday 14. February 2009

Komentarze:

* Uwaga, część postów (1) została usunięta! Pokaż które!

1: Elkh
[22:58:19, Saturday 14. February 2009] , Zgłoś do moderacji
Pinkne ;>

[23:01:21, Saturday 14. February 2009] , Zgłoś do moderacji
rep pl coraz bardziej mnie zaskakuje

[23:24:34, Saturday 14. February 2009] , Zgłoś do moderacji

[23:58:07, Saturday 14. February 2009] , Zgłoś do moderacji

[00:22:22, Sunday 15. February 2009] , Zgłoś do moderacji
WOW PANOWIE WIELKI SZACUN!

[01:08:55, Sunday 15. February 2009] , Zgłoś do moderacji

[03:32:57, Sunday 15. February 2009] , Zgłoś do moderacji
imba,kawal dobrej roboty jaram sie^^

8: Paz, Redaktor
[09:32:22, Sunday 15. February 2009] , Zgłoś do moderacji

[10:37:06, Sunday 15. February 2009] , Zgłoś do moderacji
Dobra robota panowie ;>

[10:48:41, Sunday 15. February 2009] , Zgłoś do moderacji

[12:32:00, Sunday 15. February 2009] , Zgłoś do moderacji
gj fajniutki poradnik :))

[15:28:35, Sunday 15. February 2009] , Zgłoś do moderacji
przeczytalem caly, ofc szacun ze sie chcialo tlumaczyc ale to poradnik chyba dla poczatkujacych bo ja nie znalazlem w nim nic czego bym juz nie wiedzial :>

13: vader
[18:05:29, Sunday 15. February 2009] , Zgłoś do moderacji

14: Dagins
[18:50:22, Sunday 15. February 2009] , Zgłoś do moderacji

15: Pingwin, Redaktor Naczelny
[20:03:37, Sunday 15. February 2009] , Zgłoś do moderacji

16: shockx
[20:13:08, Sunday 15. February 2009] , Zgłoś do moderacji
Przebilem sie przez caly, zajebista robota;]

17: DeVu
[13:59:14, Monday 16. February 2009] , Zgłoś do moderacji

18: Zazala
[22:33:56, Monday 16. February 2009] , Zgłoś do moderacji
Swietna robota naprawde oO szacunek :D

19: the.WilQ, Newsy
[15:18:36, Sunday 22. February 2009] , Zgłoś do moderacji
szacun za robote ;)

20: Locked
[10:56:23, Friday 27. February 2009] , Zgłoś do moderacji

[14:17:39, Sunday 01. March 2009] , Zgłoś do moderacji
pikne:P

[15:11:30, Wednesday 04. March 2009] , Zgłoś do moderacji

[19:42:51, Wednesday 04. March 2009] , Zgłoś do moderacji
Nice a teraz NE vs. UD plz

[17:51:50, Monday 04. May 2009] , Zgłoś do moderacji
GJ

[20:24:43, Sunday 23. August 2009] , Zgłoś do moderacji

Więcej?

Chcesz znaleźć informacje na konkretny temat? Przejrzyj hasła, których najczęściej dotyczą dodane ostatnio nowości! WC3L, TURNIEJ, WCG, NETWARS, LCW, WORLD CYBER GAMES, TERROR, DOTA, GRUBBY, MYM, PALADYN, WYWIAD, REPPACK, WARCRAFT, BLIZZARD, MOON, PORADNIK, POL-TEAM, BIOT, POLSKA, ESL, KONKURS, LIGA, WORLD ELITE, FUZJA, NGL-ONE, ENC, NGL, TOD, TDEL, SPQR, SLH, MOUZ, PGS, TOUR, GFO, WILQ, BRONZE, KODE5, WILDA, PATCH, TEAM FIGHTING, LADDER, REPREZENTACJA, SILVER, HEADSHOT, EXTREME MASTERS, HEYAH, FLY100%, VOODOO, LYN, KUJA, BIOHAZARD-TEAM, BVG, WICKED, ESWC, ALMOST, TH000, ACIS, KWAKI, CYKLOP, SHOW, KLIMO, REPLAYPACK, INCUP, CLAN BASE, HOORAI, SASE, ELIMINACJE, FINAłY, FNATIC, POLTEAM, SHOWMATCH, WCG 2006, IEST, SRS, FINAł, CYBERSPORT, WE.EU, PLD, SKY, PRAE, REMIND, JAGR, CASIN, LAN, REPLAYS.PL, CHALLENGE, ANIMATOR, 2007, BATTLENET, CARMAC, HAPPY, NATIONS, STARCRAFT, PEDAL, KONKURSIWO, W3ARENA

Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone,
kopiowanie tylko za zgodą właściciela.
2003/2007 by: CyklOP, Muzami, Julas [ Mapa Strony ]
Replayów w bazie: 19538 Kont użytkowników: 11428

Pomysł, oskryptowanie, administracja: CyklOP [jak kupić zagraniczne akcje] [Jak wypełnić W-8BEN] [Jak tanio wymienić walutę] [deutschtests]
Design: Muzami, art w topie strony nadesłał Z4buZa
Skrypt obsługujacy replaye: Juliusz 'Julas' Gonera [ Replay Parser ]
Wykonano w czasie 0.3933699131012 sekund