warcraft 3 TFT + ROC, warcraft III,

Replaysowa strzałka Polskie Centrum Replayów - top
Replay Tygodnia / Best Replay
Nie ma żadnych replayów spełniających te wymogi.

Poradnik - Czyli jak grać Orc vs Orc

Jak grać Orc vs Orc? - czyli poradnik GosuBay'a




Mirror Orków bardziej skupia się wokół bohaterów niż pozostałe mirrory, od kiedy Mistrz Ostrzy (BM - BladeMaster) zadaje mnóstwo obrażeń, a Łowca Cieni (Shadow Hunter) wydłuża żywotność każdej jednostki i umożliwia wykańczanie żołnierzy oraz bohaterów wroga. Niezwykle ważny jest także wybór najdogodniejszego momentu do działania (timing), ponieważ każdy gracz musi robić wszystko, aby więcej walczyć z neutralnymi stworzeniami (creep), szybciej wypoziomować bohater(a/ów) i zdobyć przewagę nad przeciwnikiem.

Dlaczego BM jest używany dużo częściej niż Jasnowidz (Far Seer)? Jest tylko jeden powód: ilość obrażeń zadawanych przez niego w ciągu sekundy (DPS) stanowi co najmniej 20% całej armii Orków, co w porównaniu do FS'a, który czyni niewielką ilość obrażeń (DMG), przedstawia BM'a jako lepszego bohatera.

Umiejętność BM'a "Spacer po Wietrze" (Windwalk) umożliwia jednemu graczowi skuteczne przeszkadzanie  w creepowaniu drugiemu. Z innej strony "Łańcuch błyskawic" nie wyrządza Siepaczom (Grunt) za wiele szkód, a wilki przywołane przez czar "Dziki duch" (Feral Spirit) mogą być z łatwością rozproszone przez Pasterzy Duchów na poziomie adepta (Spirit Walker - adept training).

Po przeglądnięciu archiwum strony replays.net z trudnością znalazłem jakiekolwiek powtórki (replay) z FS'em użytym w mirrorze Orc vs. Orc. Popularność tego bohatera dramatycznie spadła w ciągu ubiegłego roku. Kiedy sprawdziłem powtórki z wersji 1.21, nie było ich zbyt wiele. Mimo to zdecydowaną większość z nich wygrał gracz korzystający z usług FS'a i zaledwie kilka - grający BM'em.

Z tego powodu zdecydowałem się napisać artykuł dla wszystkich tych, którzy są bezradni wobec taktyki Jasnowidz (FS)/Władca Ognia (FL). W przypadku gracza używającego FS'a i SH'a nie powinno to stanowić takiego zagrożenia, ponieważ FS jest miażdżony przez BM'a w środkowym (mid-game) i końcowym (late-game) stadium gry.


"Walcząc przeciwko Jasnowidzowi: Obrona nie do przejścia"

Porządek budowy

Twój Hall Voodoo (Voodoo Lounge) powinien być zbudowany, zanim wyszkoli się 7 peon do drewna (utrzymanie 19/20), ponieważ jego budowa skończy się zanim FS i jego wilki zaczną atakować.


Upewnij się, że Hall Voodoo zbuduje się przed nadejściem Wróżbity, ponieważ w przeciwnym razie możesz go łatwo stracić.

Rozmieszczenie budynków

Budynki powinny być "wypchnięte" do przodu, tworząc w ten sposób więcej miejsca wewnątrz bazy. Zapewni to, że Twoje jednostki nie będą się blokować. Muszą mieć zarówno możliwość do swobodnego wycofania się przed ogniem nieprzyjaciela, jak i dołączenie do walki, kiedy będzie to potrzebne.

Peony pozyskujące drewno powinny pracować bliżej Legowisk (burrow), aby móc szybko udać się na "stanowisko walki" odpowiednio szybko (nie ryzykując przy tym utraty potrzebnych peonów). Pozwala to także na naprawę Legowisk tak szybko, jak tylko wróg skupi na nich swój ogień - ich utrata skutecznie zmniejsza Twoje szanse na zwycięstwo.

Jak działać?

Jeśli Twój peon zauważy taktykę szybkiej rozbudowy bazy (fast tech), powinieneś ruszyć do jego bazy BM'em z aktywnym Windwalkiem (s. WW), ważne, aby Cię nie zobaczył, i spróbuj zniszczyć jego 2. Legowisko. Jeśli Ci się uda, nie będzie mógł szkolić kolejnych Siepaczy, a Ty zyskasz znaczną przewagę.

Jeśli zostaniesz wcześniej wykryty, gracz może wrócić FS'em do bazy i bronić się, próbując Cię "wykurzyć". Wielu skłania się do budowy 2. Legowiska zanim rozpoczną rozbudowę bazy (tech) w celu uniknięcia tego problemu.

Wykonując Fast Tech, gracz zazwyczaj korzysta z wilków do zwiadu. Tak szybko, jak zobaczysz w swojej bazie wilka, wycofaj drugiego Siepacza z produkcji i zbuduj za te pieniądze Wojenny Młyn (Warmill).


Pojawienie się wilka jako zwiadowcy to prawdopodobnie zapowiedź taktyki FS+FL. Zauważ, że budynki są "wypchnięte" do przodu, aby stworzyć miejsce wewnątrz bazy.


Wycofaj z produkcji 2. Siepacza i zbuduj wcześniej Wojenny Młyn. Jego budowa nie może być opóźniana.

Posiadanie go umożliwia szybkie uzyskanie Wieży Obserwacyjnej (Watchtower), która powstrzyma przed wycieczkami w głąb bazy (w celu niszczenia Legowisk i Burzycieli). Wieżyczkę umieść nieco z tyłu, aby utrudnić jej uszkodzenie. Konstrukcja wieżyczki powinna być rozpoczęta od razu po zakończeniu Wojennego Młynu.


Wieżę Obserwacyjną postaw ok. przestrzeń 1 legowiska za Legowiskami.

Dobrze jest nakazać, by Peon, po wyszkoleniu, udał się w odpowiednie miejsce (rally flag). W ten sposób nie zapomnisz o wzniesieniu Wieży Obserwacyjnej, bo będzie Ci przypominała ikonka Bezczynnego Robotnika (Idle Builder). Opóźnienie w postawieniu towerka dają przeciwnikowi szansę na jego zburzenie, zanim ten zdąży wystrzelić.


Konsekwencje zbyt późno zbudowanej wieżyczki.


Przed ulepszeniem bazy na poziom drugi (Tier 2; s. T2), dobrze jest wyszkolić 3 Siepaczy i zdobyć 2. poziom Bm'a (umiejętność "Krytyczne Uderzenie" - Critical Strike - przydaje się w eliminowaniu wrogich bohaterów). Powinieneś także zakupić Buty Szybkości (Boots of Speed), aby bez problemu tychże bohaterów dogonić.


Unikaj straty Legowisk, ponieważ opóźni to pozyskanie SH i katapult, dając przeciwnikowi więcej czasu na konstrukcję towerów.

"Walcząc przeciwko Jasnowidzowi - Konfrontacja z rushem wroga"


Zdobądź 2. poziom i co lepsze itemki zanim zostaniesz zaatakowany. Korzyści z awansu (życie, obrażenia) się przydadzą.

Typowy FS-gracz osiągnie T2, kiedy Twój będzie ukończony w 50-55%. W tym momencie idź BM'em w kierunku tawerny. Możesz w ten sposób zadać kilka ciosów i osłabić bohatera.


Kiedy gracz Czerwony osiągnął T2, Niebieski miał go w 50%. Użyj swojego paska postępu jako przybliżonego pomiaru postępu Ulepszenia Bazy u przeciwnika. Czas potrzebny do tego badania to ok. 4 minuty czasu rzeczywistego.

Zmniejszy to także jego inicjatywę i spowolni atak. Zauważ, że jeśli przeciwnik ruszy wprost na Twoją bazę, może zniszczyć Wieżę Obserwacyjną. Opóźnienie ataku choćby o 10 sekund umożliwia zakończenie jej budowy. Dodatkowo możesz zdjąć kilku Peonów zmierzających w stronę Twojej bazy.


Wieża obserwacyjna przetrwała napad, ponieważ Niebieski opóźnił atak Czerwonego. Także bliskie położenie Wieży i Peonów pozwoliło na jej łatwiejszą naprawę.

Kiedy osiągniesz T2, przywołaj SH i zacznij szkolić kilku Niszczycieli (Destroyer; pop. Cata). Posiadanie ok. 3 katapult zazwyczaj przeświadcza o Twoim zwycięstwie z powodu przewagi Bm'a + SH nad FS'em + Fl w late-game.

W przypadku posiadania większej ilości surowców dostaw z tyłu bazy Bestiarnię (Beastiary) lub Dom Duchów (Spirit Lodge). Pasterze Duchów pozwolą na rozproszenie przywołanych jednostek, a Bestie Kodo na pożarcie Siepaczy i wzmocnienie ogólnego potencjału ofensywnego armii.


Gracz Niebieski już prawie wygrał, mając dobrą obronę i katapulty jako kontrę na TR.

Kiedy przeciwnik zapuka do Twoich drzwi, powinieneś umieścić ok. 2 Peonów do 2. przednich Legowisk. Kiedy już zaatakuje jeden z nich, użyj odpowiedniej ilości budowniczych do naprawy, opuszczając już siedzących w Legowiskach w razie potrzeby. Wróg zapewne przerzuci się na Twójego bohatera lub Siepacza, jeśli nie poradzi sobie z burrowem. Ty zaś skup atak na Pomiotach Lawy (Lava Spawn), osłabiając lub zabijając je. Kolejne podziały tych jednostek (split) mogą wymknąć się spod kontroli.


Gracz Niebieski użył BM'a do wypędzenia Pomiotu Lawy.

Wybór umiejętności Łowcy Cieni (SH)

Testując zarówno Przekleństwo, jak i Wężowe Znaki, mogę powiedzieć, że pierwszy czar jest znacznie bardziej przydatny. Pozwala na zabicie wrogiego bohatera czy oddziału albo jego znaczne osłabienie, a w efekcie wycofanie z walki.

Z drugiej strony Znaki, ponieważ są bardzo słabe, przydają się tylko w obronie wewnątrz bazy (do wypędzenia jednostek atakujących Legowisko), chociaż z tym zadaniem dobrze radzi sobie Wieża Obserwacyjna. Na drugą umiejętność powinieneś wybrać "Uzdrawiającą Falę" (Healing Wave), aby podtrzymywać przy życiu Bm'a i Siepaczy.

Z Hallu Voodoo kupuj tyle mikstur, ile tylko będziesz potrzebował. To dobrze wydane złoto, które pomoże zdjąć wrogiego bohatera, wieżę czy katapultę. Jeśli wybroniłeś się przed szybkim atakiem połączonym ze wsparciem wieżyczek (tower rush), zwycięstwo leży po Twojej stronie. Twoi bohaterowie powinni mieć wyższe poziomy niż u wroga.

Teraz zacznij robić mieszaną armię, składającą się z Bestii Kodo, Łowców Głów (HeadHunter; s. HH) i SW + 2 Jeźdźców z siecią (Raider w/ net). Naciskaj na wroga (push) i eliminuj pojedyncze jednostki, aż dotrzesz do jego bazy. Raczej nie sprawi Ci to problemu.

Zasłużone zwycięstwo jest Twoje!

Dwie opcje w taktyce FS/FL

W pierwszym przypadku przeciwnik zacznie pushować jak tylko zdobędzie T2 (bez budowania Bestiarnii i Domu Duchów). Po prostu spróbuje zabudować Cię wieżyczkami z użyciem ok. 3 Peonów. Tu należy szybko postawić Wieżę Obserwacyjną i kilka Burzycieli.

W drugiej sytuacji przygotuje sporą ilość Łowców Głów, Bestii Kodo i Sw zanim zacznie napierać. Posiadanie 2-3 Burzycieli w chwili ataku nieprzyjaciela to odpowiednie przygotowanie, które powinno poprowadzić Cię do zwycięstwa.


"Król Ostrzy - Od zera do Blademastera"

Zakupy

Bardzo ważnym przedmiotem jest Diadem Szlachetności (Circlet of Nobility). Jeden naszyjnik może zadecydować nawet o życiu lub śmierci BM'a, choć wydaje się niepozorny, bo dodaje 'tylko' 2 punkty do siły, zwinności i inteligencji. Przede wszystkim należy posiadać Buty Szybkości (w sklepie za 250 sztuk złota), dzięki którym można ścigać Siepaczy.

Zapobieganie niepotrzebnej utracie jednostek

Spośród wszystkich starć (Match-UP; s. MU) lustrzanych, spotkanie dwóch Orków jest jednym z najtrudniejszych. Wymaga zarówno ostrożności, jak i umiejętnego korzystania z minimapy.

Siepacze zawsze powinni poruszać się w grupach, ponieważ pojedynczy zielonoskóry to łatwy cel dla "przypakowanego" BM'a na 2. poziomie - szanse na ucieczkę są nikłe. Jedyne wyjście to odpędzenie wrogiego bohatera i szybkie wyleczenie Siepacza Miksturą Leczniczą (Healing Salve).

Większość obrażeń należy przyjmować na BM'a, ponieważ ma on spory pancerz i, w przeciwieństwie do pozostałych jednostek, może ujść z życiem, korzystając z WW czy ew. eliksiru.

Zamknąć bazę na cztery spusty

Ważnym jest uniemożliwienie BM'owi przeciwnika wejście do Twojej bazy w celu uniknięcia rzezi budowniczych. W tym celu należy "zamknąć" dostęp do miasta. Przy tym tak pokieruj pracą Peonów, aby jej ponownie nie "otworzyć".

Budynki tworzące jednostki powinny się znajdować na zewnątrz, aby nowo zrekrutowane jednostki się nie zablokowały.


"Zakaz wstępu Mistrzom Ostrzy!"


Peony ścinające drewno nie powinny "otwierać" bazy. Nakaż im pracować mniej więcej w ten sposób.

W tym sposobie jest też jeden haczyk - przeciwnik może wślizgnąć się do środka Peonem i użyć Kosturu Teleportacji (Staff of Teleportation). Możesz jedynie postąpić tak samo, zabierając Pył Ujawienia (s. Dust), a robotników schować w
Legowiskach.

Taka baza sprawi też mnóstwo problemów w przypadku FS/FL + TR, dlatego czasami lepiej zaczekać z decyzją (BM zazwyczaj nie wpada do bazy, zanim osiągnie 3. lvl), zawsze pozostaje postawienie trzeciego Legowiska.


Budowle T2 (Bestiarnia, Dom Duchów) zbuduj na zewnątrz.

Przedmioty - co zostawić, co odrzucić?

Na mapach takich jak Zółwia Skała (Turtle Rock, s. TR) czy Las Gnolli (Gnoll Wood, s. GW), jest mnóstwo słabych creepów, które upuszczają po śmierci przedmioty (item-dropping). Po prostu eliminuj je, zbieraj itemki i ruszaj na następne siedlisko. Te zdobycze zapewnią Ci przewagę w późniejszych bitwach.

Najlepszym przedmiotem jest Diadem, później Pazury Ataku (Claws of Attack) i Rękawice (Gloves of Haste). Pierścień ochrony (Ring of Protection) powinien być sprzedany, a pieniądze wykorzysta się na np. dodatkowy Diadem. Sam pierścień bardziej przydałby się jakiemuś tankowi, chociażby Łowcy Demonów (Demon Hunter; s. DH).

Pamiętaj - głównym zadaniem BM'a jest zadawanie obrażeń!

Jednostki - które atakować najpierw?

We wczesnych bitwach na T2 powinieneś zawsze skupiać atak na Jeźdźcach lub na SH - ich umiejętności pozwalają na łatwe dobijanie oddziałów przeciwnika. Poprzez ich zabijanie/osłabianie mocno zwiększasz szansę na przetrwanie swoich silnie uszkodzonych jednostkek (low-hp units).

Jeśli twój SH jest w niebezpieczeństwie, użyj Zwoju Szybkości (Scroll of Speed), aby się wycofać i w spokoju wyleczyć Miksturą Leczącą. SW powinno też łączyć duchowo (spirit-linking) najważniejsze jednostki, jak np. Jeźdźców i Łowcę Cieni.



Grubby popełnij błąd, używając Przekleństwa na Siepaczy Fly'a zamiast osłabić jego SH. Fly był w stanie zabić Łowcę Cieni przeciwnika.


Bez SH w armii Grubby'ego, Fly mógł bez problemu eliminować kolejnych Siepaczy.


"Król Ostrzy - mikrozarządzanie kluczem do sukcesu"

W bitwach late-game perfekcyjna sytuacja to taka, kiedy każda jednostka atakuje efektywnie wg zależności atak - pancerz. I tak: SW celuje w Siepaczy, Jeźdźcy cisną SW i Kodo, Siepacze eliminują Jeźdźców. Jest to trudne, ale pozwala na zadawanie największych obrażeń.

W powtórkach Fly robił tak wiele razy i doskonale się to sprawdzało. Poza tym, nie da się naprawdę focusować całej armii walczącej wręcz na pojedynczej jednostce, więc potencjał się marnuje. Dodatkowo warto do walki użyć Peonów, rzucając na nie "Duchową Więź", co pozwoli na rozproszenie obrażeń na większą liczbę jednostek.



Jeźdźcy i Mistrz Ostrzy atakują Kodo, Grunty atakują Jeźdźców, Pasterze Duchów atakują Grunty.

Kiedy rozpocznie się bitwa, zacznij od ściągnięcia Więzi z armii wroga swoimi SW. On zapewne zrobi to samo, więc musisz odnowić czar. Jeśli BM nieprzyjaciela próbuje atakować Twojego SH, rzuć na niego sieć i wycofaj bohatera.

Twoi BM i SH powinni zająć się albo Bestiami, albo SW. Kodo mogą pochłonąć całą jednostkę, wykluczając ją z walki, a SW, choć ma 600 pkt. życia (Hit Points; s. HP) zadaje sporo obrażeń i rzuca zaklęcia. Ważnym jest, aby unieruchomić wrogich Pasterzy, co uniemożliwi im przejście w eteryczną postać. Jeżeli Ci się nie uda, dobij je Swoimi SW, ponieważ tylko oni, posiadając magiczne obrażenia, mogą je zranić.


Ta walka jest nierówna, ponieważ Grubby założył Fly'owi CJ, mimo tego nadal można dostrzec dostosowywanie typu obrażeń do rodzaju pancerza.

Unikaj używania "Przekleństwa" w dużych bitwach, tylko stracisz manę. Zamiast tego nieustannie korzystaj z leczenia. Hexa czaruj wtedy, kiedy będziesz pewny ubicia wrogiego bohatera.

Wybieranie walk

W mid-game gra rozchodzi się wokół SH. Nigdy nie zaczynaj potyczki, jeśli Twój Łowca jest słabszy. Pierwsze 3 poziomy są najistotniejsze - różnica pomiędzy "Uzdrawiającą falą" lvl1 a lvl2 oraz między posiadaniem czy brakiem Hexa może przesądzić o walce.

Armia strony ze słabszym SH będzie szybciej traciła punkty życia, a w efekcie jednostki i będzie zmuszona do ucieczki (kolejne straty lub użycie TP).


Grubby zrobił błąd, atakując z SH na 1. poziomie (SH Fly'a był o poziom wyższy). Dodatkowo Fly walczył w sąsiedztwie własnego Hall Voodoo, co pozwoliło mu na kupienie eliksirów w dowolnym momencie starcia.

Nawet jeśli uda Ci się złapać wroga podczas creepowania (creepjack; s. CJ), kiedy kończy, nadal możesz przegrać.


Większość walk w mirrorze Orka toczy się w przedziałach utrzymania (Upkeep) 50-60, podjazdy zaczynają się szybko i rzadko dochodzi do starć 80 vs 80. Zatem nie oszczędzaj złota, nieustannie powiększaj armię.

Krytyczne uderzenie

Jeśli Twój BM zdobędzie 3. poziom w trakcie walki, wybierz właśnie tę umiejętność. WW bardziej przydaje się do kontrolowania mapki czy "polowań".

Zwoje (Scroll)

Nie kupuj Zwoju Ochrony (Scroll of Protection), ponieważ może on być łatwo rozproszony. Zbieraj pieniądze na zwoje leczenia. Pamiętaj też, aby SH miał pod ręką TP. Jeśli przeciwnik zajdzie Cię bez Zwoju Teleportacji podczas creepowania, prawdopodobnie przegrasz całą grę, szczególnie bez BM'a u boku.

Odpowiednia mieszanka jednostek

Standardowa armia na utrzymaniu 50 składa się z: 2 Bohaterów, 4 Siepaczy, 2 Jeźdźców, 2 SW i Bestii Kodo. Jednakże jeśli stracisz kilka Gruntów, dobierz dodatkowego Raidera czy Pasterza. W większych armiach opłaca się wyszkolić więcej Siepaczy i SW. Nie twórz zbyt wielu Kodo czy Jeźdźców, ponieważ nie są oni zbyt silni. Jednostki muszą się wzajemnie uzupełniać.

Komentarz od tłumacza:

Przedstawiona tutaj praca jest oparta na poradniku autorstwa Gosubay'a i w dużej mierze przedstawia jego punkt widzenia. Jeżeli się z nim nie zgadzasz, przedstaw w komentarzu stosowną opinię, wraz z wyszczególnieniem tego, co jest Twoim zdaniem nie tak, i podaj sensowne rozwiązania.

Teksty oryginalny dostępny jest pod tym linkiem.

Poradnik tłumaczył PAULCRAFT.


Zamieścił: Pingwin, dnia: 15:18:53, Sunday 19. July 2009

Komentarze:

[21:19:07, Monday 20. July 2009] , Zgłoś do moderacji
Kupa dobrej roboty ;]

[21:50:57, Monday 20. July 2009] , Zgłoś do moderacji

[22:11:30, Monday 20. July 2009] , Zgłoś do moderacji

[22:15:45, Monday 20. July 2009] , Zgłoś do moderacji

[22:19:41, Monday 20. July 2009] , Zgłoś do moderacji

[22:35:39, Monday 20. July 2009] , Zgłoś do moderacji
GJ :)

7: Prezesozord, moderator
[02:47:47, Tuesday 21. July 2009] , Zgłoś do moderacji
FS>BM ten poradnik jest gupi :<

[08:44:01, Tuesday 21. July 2009] , Zgłoś do moderacji

9: aisu
[13:15:10, Tuesday 21. July 2009] , Zgłoś do moderacji
nawet fajne ;)

[18:07:16, Tuesday 21. July 2009] , Zgłoś do moderacji
gosu powinien napisac, ze bm'em oplaca sie atakowac raiderow, gdyz bohaterowie zadaja wiecej dmg pancerzom srednim niz ciezkim. tak samo jak normal damage.

11: Paz, Redaktor
[22:03:18, Tuesday 21. July 2009] , Zgłoś do moderacji

[12:24:36, Wednesday 22. July 2009] , Zgłoś do moderacji
W praktyce to inaczej wyglada. Juz dawno to zauwazylem.

13: Paz, Redaktor
[13:00:14, Wednesday 22. July 2009] , Zgłoś do moderacji

[18:47:34, Wednesday 22. July 2009] , Zgłoś do moderacji
juz nic, wyjebane mam zeby sie klocic.

// zaktualizowany przez LegendOfNicho dnia 22.07.2009 - 19:00

15: Santi, Moderator forum
[01:35:02, Thursday 23. July 2009] , Zgłoś do moderacji

[16:06:27, Thursday 23. July 2009] , Zgłoś do moderacji
imo zajebiste xd

[15:54:56, Wednesday 26. August 2009] , Zgłoś do moderacji

Więcej?

Chcesz znaleźć informacje na konkretny temat? Przejrzyj hasła, których najczęściej dotyczą dodane ostatnio nowości! WC3L, TURNIEJ, WCG, NETWARS, LCW, WORLD CYBER GAMES, TERROR, DOTA, GRUBBY, MYM, PALADYN, WYWIAD, REPPACK, WARCRAFT, BLIZZARD, MOON, PORADNIK, POL-TEAM, BIOT, POLSKA, ESL, KONKURS, LIGA, WORLD ELITE, FUZJA, NGL-ONE, ENC, NGL, TOD, TDEL, SPQR, SLH, MOUZ, PGS, TOUR, GFO, WILQ, BRONZE, KODE5, WILDA, PATCH, TEAM FIGHTING, LADDER, REPREZENTACJA, SILVER, HEADSHOT, EXTREME MASTERS, HEYAH, FLY100%, VOODOO, LYN, KUJA, BIOHAZARD-TEAM, BVG, WICKED, ESWC, ALMOST, TH000, ACIS, KWAKI, CYKLOP, SHOW, KLIMO, REPLAYPACK, INCUP, CLAN BASE, HOORAI, SASE, ELIMINACJE, FINAłY, FNATIC, POLTEAM, SHOWMATCH, WCG 2006, IEST, SRS, FINAł, CYBERSPORT, WE.EU, PLD, SKY, PRAE, REMIND, JAGR, CASIN, LAN, REPLAYS.PL, CHALLENGE, ANIMATOR, 2007, BATTLENET, CARMAC, HAPPY, NATIONS, STARCRAFT, PEDAL, KONKURSIWO, W3ARENA

Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone,
kopiowanie tylko za zgodą właściciela.
2003/2007 by: CyklOP, Muzami, Julas [ Mapa Strony ]
Replayów w bazie: 19538 Kont użytkowników: 11428

Pomysł, oskryptowanie, administracja: CyklOP [jak kupić zagraniczne akcje] [Jak wypełnić W-8BEN] [Jak tanio wymienić walutę] [deutschtests]
Design: Muzami, art w topie strony nadesłał Z4buZa
Skrypt obsługujacy replaye: Juliusz 'Julas' Gonera [ Replay Parser ]
Wykonano w czasie 0.44465112686157 sekund