warcraft 3 TFT + ROC, warcraft III,

Replaysowa strzałka Polskie Centrum Replayów - top
Replay Tygodnia / Best Replay
Nie ma żadnych replayów spełniających te wymogi.

Trening czyni mistrza


Wczoraj mój redakcyjny kolega Xoltro podesłał mi artykuł o podstawach treningu. Jako, że miałem chwilkę wolnego czasu postanowiłem się nim z Wami podzielić. Artykuł pochodzi ze strony MYM, a jego autorem jest Iliyan 'diG1tY' Petrov. Myślę, że warto zapoznać się z rzeczami, które na pozór wydają sie oczywiste.

Pod tym linkiem znajdują się komentarze kilku znanych graczy odnośnie poruszanego zagadnienia (w języku angielskim).


Poznać trening

Czym właściwie jest trening? Jak rozumiemy fakt, że czołowi progamerzy opowiadają w wywiadach: „Przed tym turniejem dużo trenowałem”? Czy to oznacza, że po prostu zalogowali się na Battle Net i grali na Ladderze 24 godziny dziennie przez 7 dni w tygodniu? Wątpię. 

Z treningiem wiąże się wiele rzeczy. Jednym z nich jest „pasek doświadczenia” – jeśli można tak to nazwać. Bo jak właściwie zmierzyć nasz rozwój/postęp? Czy możemy po prostu zagrać 50 gier i powiedzieć sobie: „O tak, jestem o wiele lepszy niż 50 gier temu!!!” albo „Cholera, zmarnowałem tyle czasu!!!”, a można też „Hmmm, zauważyłem, coś złego w moich grach, może powinienem coś zmienić, znów troszkę pograć i zobaczyć, czy będzie lepiej?”.

Jest wiele sposobów poprawy umiejętności oprócz massowania gier, ale niewielu graczy zdaje sobie sprawę, jak ważnym jest nie wpatrywanie się w „pasek doświadczenia”, ale w swój własny styl gry. W artykule autor próbuje nauczyć gracza, jak można efektywniej spożytkować własny czas poświecony na trening. Artykuł ten przeznaczony jest zwłaszcza dla początkujących graczy, ale może być również pożyteczny dla „średniaków” lub graczy dobrych. Z pewnością oszczędzi trochę czasu i skołatanych nerwów i być może pomoże również Tobie – zanim na dobre uzależnisz się tej od gry. Tak to jest możliwe!


Zrozumieć technikę treningu

Po zalogowaniu się na Battle Net jest kilka rzeczy, które powinieneś wiedzieć, zanim wpadniesz w wir bezsensownych gier ladderowych. Jeśli jesteą nowy lub słabo znasz grę – rozegraj kilka gier rasą losową, zobacz, która Ci najbardziej pasuje i będzie dla Ciebie najlepsza. Oczywiście, są na świecie gracze – jak choćby Moon, Remind, Check, Deadman – którzy potrafią świetnie władać więcej niż jedną rasą – jednakże umiejętność taka wymaga poświęcenia ogromnej ilości czasu na naukę poszczególnych match-upów, strategii i kontr-strategii. Ale dość już przynudzania – zajmijmy się tym, co jest naprawdę interesujące. Załóżmy, że zdecydowałeś się grać Nocnymi Elfami. Po rozpoczęciu grania „laddera” kilka gier wygrasz, a kilka przegrasz. Dlaczego? Bo jest wiele strategii, których jeszcze nie znasz i  nie umiesz skontrować. Najważniejszą rzeczą, jaką musisz zrobić spotykając się z nieznaną Ci strategią jest jej zapamiętanie. Dlaczego? Odpowiedz sobie na takie dość proste pytanie – „Co jest lepsze?”

  1. Zagrać 50 gier, nie pamiętać żadnych swoich pomyłek i powielać te błędy w kolejnych grach.
  2. Zagrać około 20-30 gier, ale pamiętać własne błędy i starać się ich unikać.

Czy nie lepiej wygląda odpowiedź 2? Zawsze staraj się analizować grę przeciwnika i strategię, przeciwko której przegrałeś. Bardzo ważną rzeczą jest analizowanie własnych porażek – oglądanie własnych powtórek na pewno pomoże Ci zrozumieć, dlaczego przegrałeś. Musisz również wiedzieć, że jedne strategie są lepsze od innych – podobnie również jednymi gra się łatwiej, niż innymi. Kiedy więc już zagrasz jakaś strategią przeciwko komuś i przegrasz – koniecznie sprawdź, jakie błędy popełniłeś. Spróbuj coś zmienić w swoim stylu i zobacz, jak będzie.


Trening sam w sobie

Kiedy już wiesz co nieco o teorii, pora zgrać wreszcie kilka gier. Ważną rzeczą jest zrozumienie, że każdą jedną grę należy rozegrać od początku do końca. Nie wystarczy dobry start, jeśli później popełnisz duże błędy i stracisz wszystkich swoich bohaterów. Później po jednym takim dużym błędzie przegrasz i powiesz: „To nie fair – ja grałem lepiej.” Nie mam racji?

Przykład 1: Powiedzmy, że grasz przeciwko Orkowi na Turtle Rock (Żółwia Skała) i jako elf chcesz grać DH+BM+Tinker z kilkoma archami na starcie i później Twoje ulubione talony. Świetnie zacząłeś – dobry harrass na bohatera przeciwnika, ocaliłeś wszystkie swoje arche, które atakował i wszystko wygląda super. Ale później robisz błąd i on zdobywa przewagę – w kilka minut jest w stanie tą przewagę wykorzystać i wygrać grę.

Gdzie jest ten błąd? Jak mogłeś przegrać grę, którą dużo lepiej rozpocząłeś? Wygląda na to, że twoja późniejsza gra (mid-game) nie jest tak dobra, jak początkowa.

Co zrobić? Skoncentrować się na swoich błędach.

Jak? Możesz albo wypisać swoje błędy i wrócić do nich później, albo po prostu zapisać i obejrzeć powtórkę. Jeśli już zaczynając grę wiesz, że Twoja „środkowa faza” nie jest tak dobra, jak początkowa – skoncentruj się na niej. Zmień coś, spróbuj zrobić jakiś inny niż zwykle ruch. Spróbuj zobaczyć, co robisz źle w porównaniu do innych graczy grających elfami. Zidentyfikuj swoje błędy i tak długo staraj się coś zmieniać, aż zauważysz poprawę. Może po prostu warto zmienić coś w swoim stylu gry?

Przykład 2: Jeśli tuz po wejściu w Tier2, kiedy musisz go „pushować” Beast Masterem w jego bazie, tracisz bohatera lub zdecydowanie więcej jednostek niż inni gracze – próbuj grać tą taktyka jeszcze raz i skup się na tej sytuacji. Jeśli znów popełniasz błędy – kolejny raz obejrzyj własną powtórkę. Koncentrowanie się na popełnianych błędach będzie powodowało ogólny wzrost Twoich umiejętności. Kiedy spojrzysz na swój match-up NE vs Orc i stwierdzisz, że nie jesteś w nim dobry – staraj się eliminować błędy jeden za drugim – pojedynczo. Nie próbuj poprawiać wszystkiego na raz. Lepiej poprawić jedną rzecz – a dobre, niż kilka, ale w niewielkim stopniu. To był jedynie przykład, ale jest o wiele więcej sytuacji których będziesz musiał się nauczyć jednak, jeśli będziesz podchodził do nich spokojnie i rozpatrywał pojedynczo, będziesz stale posuwał się naprzód – zamiast pozostawać na prawie takim samym poziomie w tym match-upie przez długi okres czasu.

 

Elementy treningu – Timing

Timing jest czymś, co musisz jednocześnie czuć i rozumieć. Musisz to poczuć, ponieważ kiedy zaczniesz trenować zorientujesz się, po każdej rzeczy następuje kolejna – inna. To chyba najbardziej logiczna droga do „studiowana” timingu.

Przykład 1: NE przeciwko Ludziom również na TR. Zescoutowałeś przeciwnika i widzisz AM-a i wiesz, że w większości przypadków będzie starał się creepować, z pomocą milicji, zielone creepy (żółwie), albo ewentualnie żółte – małe trolle i ogry. Teraz, gdy już go zescoutowałeś (zależnie od Twojej strategii) masz do wyboru albo harrasować (np DH/Warden) albo również creepować (np DR, BM). Najważniejszą rzeczą jest fakt, że jeśli on będzie creepował – Ty musisz wiedzieć gdzie może creepować. To jest po prostu rutyna. Wiadomo, że nie będzie przecież creepował czerwonych (najmocniejsze za sklepami) z kilkoma Footami i 4-5 milicjantami. Najprawdopodobniej będzie creepował inne zielone albo żółte. Na TR są 4 zielone i 4 żółte spoty. Jeśli będziesz próbował go harrasować i jego nie będzie w danym miejscu, to gdzie indziej może być? Staraj się poprawiać swój harras. Zdecydowanie pomoże Ci w tym dobry scout – łatwo go znajdziesz. Jeśli masz wispa niedaleko zielonych i widzisz, że nie ma go ani tam, ani przy żółtych – pomyśl, gdzie może być? Drugi zielony/żółty – chyba że wybrał inną drogę creepowania – aby uniknąć Twojego harrasu. To jest jedynie przykład początkowej gry – gdzie scout jest bardzo istotny. Środkowa i późna część gry to według mnie również nie jest ślepe szczęście. Gdzie iść, expować, atakować? Musisz śledzić wszystko podczas gry: gdzie przeciwnik był, co creepował, jakie ma itemy (to bardzo pomaga lokalizować, gdzie ewentualnie mógł creepować). Kiedy już zaczniesz grac gry ladderowe – miej pewność, że śledzisz całą grę. Wszystko co dzieje się podczas gry wpływa na późniejsza sytuację.

Przykład 2: Jeśli harrasowałeś i teraz masz przewagę – możesz dalej harrasować (ubijać chłopów, atakować AM-a, itp). Inny przykład – on ma przewagę – wtedy może albo harrasować i atakować Ciebie, albo też zaexpować i bronić Expo lub atakować Ciebie. To, co stanie się na początku gry – determinuje jej środkową część. Jeśli będziesz więcej grał i będziesz koncentrował się na grze – będziesz musiał również wiedzieć – dlaczego on zrobił akurat tak? Czemu to, a czemu tamto… To jest logika. Timing to nie jest łut szczęścia – musisz pamiętać ruchy (gdzie był, gdzie może być), musisz spożytkować swoją przewagę (albo się bronić, gdy on ma przewagę) i dobrze scoutować. To jest najprostszy sposób na naukę timingu.

 

Elementy treningu – micro/macro

Micro jest w tej grze prawie tak samo ważne, jak strategia i jej dobre wprowadzenie w życie. Nie będziesz wstanie wygrać żadnej gry przeciwko dobremu graczowi bez micro. Jest ono inne w każdej sytuacji. Wszystko zależy od pomieszania jednostek i ras – trzeba tworzyć z jednostek różne formacje.

Przykład 1: Jeśli grasz misie/driady (DH+Naga) w mirrorze NE i kilka Twoich misiów jest zasłoniętych przez te walczące na przedzie – on będzie miał przewagę, bo jego wszystkie jednostki walczą, natomiast część Twojej armii stoi „na tyłach” Zanim przystąpisz do walki musisz ustawić całą swoją armię w najlepszy możliwy sposób. Nic Ci przecież nie da ustawienie driad w pierwszej linii, a za nimi misiów… Tak samo przegrasz walcząc najpierw misiami, a dopiero później dołączając do nich driady – jeśli przeciwnik walczy całą armią.

Przykład 2: Grasz mix hunty/arche/talony/driady przeciwko orkowi i puścisz wszystko na Atak – Twoje hunty zamiast na przedzie, będą gdzieś w środku armii – stracisz czas przesuwając hunty na przód podczas walki (czyli ustawiając armię w najlepszej pozycji do ataku – hunty, driady, talony, arche+zasięg), podczas gdy Twój przeciwnik będzie już atakował Twoją nieopancerzoną przecież armię katapultami…

Przed każda walką przegrupuj swoje wojsko najlepiej, jak to możliwe. To jest najważniejsza rzecz, jaką możesz i jednocześnie musisz zrobić tuż przed każdą walką. Możesz mieć większy limit wojska, ale jeśli nie zużyjesz go we właściwy sposób, prawdopodobnie stracisz całą przewagę. W każdym match-upie i w każdej strategii musisz wiedzieć, co jest najważniejsze, co atakować i jak się ustawić.

Przykład 3: Kiedy FS (Wróżbita) użyje swoich błyskawic, nie spiesz się od razu z użycie zwoju leczenia. Lepiej będzie, jeśli odsuniesz ranne jednostki do tyłu – za zdrowe jednostki. Zwoju użyj wtedy, kiedy większość jednostek dozna obrażeń. W ten sposób uleczysz więcej jednostek jednym zwojem – nie będziesz potrzebował dwóch.

Każdą jedną sytuację musisz trenować wiele razy, jeśli chcesz być perfekcyjny i uwierz mi – zawsze można było zrobić coś lepiej, nie tylko podczas walk, ale również w trakcie całych Twoich gier.

 

Elementy treningu – strategia

Wspominałem już troszkę o strategii – teraz bliżej przyjrzymy się temu zagadnieniu i spróbujemy zrozumieć, dlaczego jedne strategie działają, a inne nie oraz dlaczego jedne są łatwiejsze.

Przykład: Powiedzmy, że jesteś Ne przeciwko Ludziom na TR. Opuśćmy początek – grasz DH+Naga+kilka arch techując do Tier3, aby mieć miśki/driady.Z drugiej strony przeciwnik Cie zescoutuje i tez wie, że robisz miski/driady. On również grał standardowo – AM + kilka footów, później Naga. W tym momencie jest coś, o czym powinieneś wiedzieć. Wybierając jakaś strategię i grając ją perfekcyjnie można również przegrać. Musisz wiedzieć, że każda strategia ma kontrę – jedna łatwiejszą, druga – trudniejszą. Hum może się zdecydować na zrobienie 1-2 rifli (jako obrona przed harrasem driadami) a pożniej przerzucić się na casterów/breakerów/mortary. W tej sytuacji wszystko jest jasne – musisz wiedzieć, jakich jednostek oczekiwać najwięcej. Na przykład, może robić więcej czarodziejek i ma dość dużo „slowa” (spowolnienie) przeuczając jednocześnie Arcymaga na blizzard (zamieć). Jeśli doda do tego Forked Lightning Nagi – a 70% Twojej armii stanowią misie i 30 driady – na pewno nie będziesz miał dość many, żeby odczarować slowa, a AM i Naga czarami doprawią misie zanim zdołają zabić brokerów (łamacze zaklęć). W tej sytuacji możesz robić 2 rzeczy: albo zacząć robić więcej driad albo (ta prostsza metoda) wziąć ze sobą kilka wispów i zdispelować je przy jednostkach wroga/swoich (zauważ, że jeśli ma 2 lvl błyskawic u Nagi to 4-5 nie wystarczy – bo 3 zgina po drodze – musisz wziąć więcej). Nie można grać tego samego przez całą grę. Strategia to tylko start i podczas każdej gry w pewnym momencie musisz coś zmienić. Co? To zależy już tylko od Ciebie. Ty musisz zaadaptować się do strategii przeciwnika – wtedy zwiększasz szanse na zwycięstwo.


Elementy treningu – adaptacja strategii

Jeśli grasz przeciwko orkowi i używając „strategii X” wygrasz kilka gier i poniesiesz 1 porażkę – o czym to świadczy? Oznacza to, że albo nie zagrałeś wygranej strategii wystarczająco dobrze albo powinieneś coś zrobić, żeby spróbować przystosować swoją strategię do strategii przeciwnika i jego stylu gry.

Przykład 1: Ty grasz defensywnie, a on ofensywnie. W tej sytuacji musisz wiedzieć, że on będzie Cię harrasował i musisz w jakiś sposób na to zareagować. Nie możesz po prostu iść creepować podczas, gdy on Cię atakuje. Po wybraniu przez siebie strategii i zobaczeniu strategii przeciwnika – musisz się do niej zaadaptować.

Przykład 2: Jeśli zacząłeś grać DH+arche na TR (bliskie pozycje) przeciwko UD albo Orkowi i widzisz, że on stawia druga kryptę / drugie baraki – nie możesz udawać, że nic się nie stało i grać dalej „swoje”. W takim wypadku po kilku minutach zostaniesz rozbity. Najlepszą prawdopodobnie rzeczą, jaką możesz zrobić to dostawić drugi AOW i produkować więcej wojska.

Nie wygrasz z dobrymi zawodnikami, jeśli będziesz grał jak robot. Bardzo ważną rzeczą jest adaptacja. Później możesz grać i patrzeć, jak Ci idzie.

 

Jak to wszystko poskładać

Podczas rozwoju swojej własnej kariery musisz składać te wszystkie elementy w jedną całość – Twój własny styl gry. Im więcej zagrasz gier i im więcej doświadczenia zdobędziesz, tym będzie Ci trudniej. Będziesz spotykał coraz lepszych przeciwników, będziesz musiał reagować szybciej, lepiej i we właściwym czasie. Nie zapominaj również, że to tylko gra, zabawa i powinieneś również czerpać z niej radość. Również ważną rzeczą jest dobra zabawa podczas turniejów (i wygrywanie ich). Fatal1tY kiedyś powiedział: trening, trening, trening. Najlepszą drogą do poprawy własnych umiejętności jest podzielenie wszystkiego na części i poprawa każdej osobno. Wiesz o czym mówię. „Train hard, go pro” Ale trenuj w odpowiedni sposób. Nie graj bezsensownych gier (chyba że jedynie dla zabawy). Jeśli trenujesz – skup się na jednej rzeczy i trenuj, dopóki nie poczujesz, że jesteś lepszy niż byłeś.


Wielki Finał

Przez kilka lat grałem w CS’a i rozegrałem sporo gier przeciwko moim kolegom z miasta. Przez lata widziałem, jak działa ta technika. Przetestowałem ją również na graczach w wieku 13-17 lat i działa dopóty, dopóki jej nie zmieniają lub nie zaprzestają używać. Moment, w którym przestajesz trenować we właściwy sposób jest momentem, od którego zaczynasz marnować swój czas. Wszystko, czego potrzebujesz to samozaparcie i samodyscyplina. „Jeśli jest wola, jest również droga”. Ten artykuł jest przede wszystkim o treningu „fizycznym” – oprócz tego jest jeszcze strona psychiczna – psychika może stać się zarówno Twoim wrogiem, jak i przyjacielem. Ostatnie, co mam do powiedzenia, to: Good luck and have fun ! To jest powód, dla którego istnieją gry. ZABAWA (FUN) !


Oryginalna wersja artykułu ukazała się na stronach serwisu http://www.meetyourmakers.com. Powyższy tekst jest jedynie wykonanym przeze mnie jej tłumaczeniem.
Grafikę użytą w newsie wykonał ZabuZa.
Jeśli chciałbyś zacytować w innym serwisie całość lub fragment tego tłumaczenia - skontaktuj się wcześniej ze mną.

Zamieścił: Neddy, dnia: 09:36:49, Friday 05. January 2007

Komentarze:

[09:54:17, Friday 05. January 2007] , Zgłoś do moderacji
Wszystko jak grac Ne vs Inne rasy
Nie dosc ze Ne to Silna rasa (np ork ma przesrane z Ne) to wy jeszcze im pomagacie !
Lepiej pomozcie orkowi lub innym rasom

[10:11:20, Friday 05. January 2007] , Zgłoś do moderacji

[10:20:08, Friday 05. January 2007] , Zgłoś do moderacji

4: luck
[10:24:34, Friday 05. January 2007] , Zgłoś do moderacji
#1 nie widizsz ze to pisal gosc z mym?

[10:30:14, Friday 05. January 2007] , Zgłoś do moderacji

[10:30:23, Friday 05. January 2007] , Zgłoś do moderacji
jest dobry i pokazuje co robic by byc lepszym
wiele osob rozgrywa gre po grze nic z nich nie wynosi
moze po przeczytaniu tego artykulu wiele osob podniesie
swoje umiejetnosci ^^

bardzo dobre tlumaczenie

[10:36:14, Friday 05. January 2007] , Zgłoś do moderacji

[10:40:52, Friday 05. January 2007] , Zgłoś do moderacji
dobra robota.

[11:24:29, Friday 05. January 2007] , Zgłoś do moderacji
omg jak dla innych, nie zrozumieliscie artykulu? jak am creepuje z footami to samo moze robic ud z ghulami orc z gruntami czy elf z archami ............. tylko ja jednego nie rozumiem przyklad macra tutaj to postawienie 2 aowa jak przeciwnik probuje massowac (np) ja myslalem ze macro to jest budowanie ale gdzie jaki budynek zeby np zigami i innymi budynkami zablokowac dojscie jednostkom wroga do moich acosow ; O

10: Neddy
[11:40:29, Friday 05. January 2007] , Zgłoś do moderacji

11: NekroS
[12:31:57, Friday 05. January 2007] , Zgłoś do moderacji

[13:01:33, Friday 05. January 2007] , Zgłoś do moderacji

13: luck
[13:38:30, Friday 05. January 2007] , Zgłoś do moderacji
#12 ciesz sie ze wogole masz jakikolwiek artykul, omg jakiemu pro by sie chcialo pisac poradniki...

14: Xoltro
[13:42:26, Friday 05. January 2007] , Zgłoś do moderacji

15: Migiel
[13:57:15, Friday 05. January 2007] , Zgłoś do moderacji
i napisac to samo 8)?

[14:17:23, Friday 05. January 2007] , Zgłoś do moderacji
GJ

17: SLy, Moderator
[14:25:35, Friday 05. January 2007] , Zgłoś do moderacji

18: zyGa
[14:28:45, Friday 05. January 2007] , Zgłoś do moderacji

[14:45:47, Friday 05. January 2007] , Zgłoś do moderacji
13 Sky pisze poradniki do gier humem i sadze ze nie tylko on . tod na swoim blogu opisuje wiele gier jak bys poszukal to napwno znalazl bys poradniki innych graczy tylko pewnie nie za free^^

[15:17:03, Friday 05. January 2007] , Zgłoś do moderacji

[15:23:53, Friday 05. January 2007] , Zgłoś do moderacji
jak wszystko zawarte w tym newsie jest dla osob ograniczonych .. kazdy gracz ktory chce byc pro sam sobie potrafi uswiadomic z czasem ze masowanie niema sensu ;]

[15:31:59, Friday 05. January 2007] , Zgłoś do moderacji

23: woDzu
[15:37:01, Friday 05. January 2007] , Zgłoś do moderacji
Fajnie ze ktos to przecztylumaczyl ze strony mYm na nasz ojczysty jezyk :-)

[17:36:02, Friday 05. January 2007] , Zgłoś do moderacji
nsprawde swietna robota gj !

25: Przemo
[17:48:41, Friday 05. January 2007] , Zgłoś do moderacji
Neddy powiem jedno GJ !

26: Neddy
[18:10:04, Friday 05. January 2007] , Zgłoś do moderacji

[18:44:03, Friday 05. January 2007] , Zgłoś do moderacji
ELO TERROR XD

[19:32:45, Friday 05. January 2007] , Zgłoś do moderacji
#11 own xd

29: woDzu
[19:55:41, Friday 05. January 2007] , Zgłoś do moderacji
Needy tam byl fajny artykul miedzy jak rozegrac pojedynek archek, jak to przetulmaczysz to gj !

30: Elkh
[20:56:20, Friday 05. January 2007] , Zgłoś do moderacji

31: olo
[09:12:22, Wednesday 10. January 2007] , Zgłoś do moderacji
GJ

32: ShiVa.
[07:31:59, Friday 12. January 2007] , Zgłoś do moderacji
Fajny poradmnik

[18:33:45, Saturday 13. January 2007] , Zgłoś do moderacji
Bardzo fajna sprawa Wiecej takich poradnikow!!

[11:16:44, Monday 15. January 2007] , Zgłoś do moderacji
gg i tak bede zajebista

[23:45:20, Wednesday 17. January 2007] , Zgłoś do moderacji

36: BaWoL
[19:52:31, Monday 22. January 2007] , Zgłoś do moderacji
mi tez sie podobalo ale w sumie za duzo mi to nie pomoglo bo juz to wiedzialem :P tylko zmobilizowalo mnie do ogladania swoich repow .... xD thz

[12:22:59, Thursday 25. January 2007] , Zgłoś do moderacji
GJ, niemniej jednak wole wersje orginalna ;p

38: Kielek
[19:41:53, Thursday 26. April 2007] , Zgłoś do moderacji
no nie zeby ejszcze NE pomagac to najsliniejsza rasa jak ktos umie grac ;/

39: Gaahl
[00:01:31, Sunday 06. May 2007] , Zgłoś do moderacji
ehh i na co to komu ^^ powiem tyle dobra sprawa ale dla newbow

[23:55:52, Saturday 12. May 2007] , Zgłoś do moderacji

[22:09:43, Saturday 17. November 2007] , Zgłoś do moderacji
Bardzo Dobry Poradnik

42: Siwy
[17:40:50, Thursday 12. March 2009] , Zgłoś do moderacji
thx, przyda sie na 100%

Więcej?

Chcesz znaleźć informacje na konkretny temat? Przejrzyj hasła, których najczęściej dotyczą dodane ostatnio nowości! WC3L, TURNIEJ, WCG, NETWARS, LCW, WORLD CYBER GAMES, TERROR, DOTA, GRUBBY, MYM, PALADYN, WYWIAD, REPPACK, WARCRAFT, BLIZZARD, MOON, PORADNIK, POL-TEAM, BIOT, POLSKA, ESL, KONKURS, LIGA, WORLD ELITE, FUZJA, NGL-ONE, ENC, NGL, TOD, TDEL, SPQR, SLH, MOUZ, PGS, TOUR, GFO, WILQ, BRONZE, KODE5, WILDA, PATCH, TEAM FIGHTING, LADDER, REPREZENTACJA, SILVER, HEADSHOT, EXTREME MASTERS, HEYAH, FLY100%, VOODOO, LYN, KUJA, BIOHAZARD-TEAM, BVG, WICKED, ESWC, ALMOST, TH000, ACIS, KWAKI, CYKLOP, SHOW, KLIMO, REPLAYPACK, INCUP, CLAN BASE, HOORAI, SASE, ELIMINACJE, FINAłY, FNATIC, POLTEAM, SHOWMATCH, WCG 2006, IEST, SRS, FINAł, CYBERSPORT, WE.EU, PLD, SKY, PRAE, REMIND, JAGR, CASIN, LAN, REPLAYS.PL, CHALLENGE, ANIMATOR, 2007, BATTLENET, CARMAC, HAPPY, NATIONS, STARCRAFT, PEDAL, KONKURSIWO, W3ARENA

Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone,
kopiowanie tylko za zgodą właściciela.
2003/2007 by: CyklOP, Muzami, Julas [ Mapa Strony ]
Replayów w bazie: 19538 Kont użytkowników: 11428

Pomysł, oskryptowanie, administracja: CyklOP [jak kupić zagraniczne akcje] [Jak wypełnić W-8BEN] [Jak tanio wymienić walutę] [deutschtests]
Design: Muzami, art w topie strony nadesłał Z4buZa
Skrypt obsługujacy replaye: Juliusz 'Julas' Gonera [ Replay Parser ]
Wykonano w czasie 0.45385599136353 sekund