warcraft 3 TFT + ROC, warcraft III,

Replaysowa strzałka Polskie Centrum Replayów - top
Replay Tygodnia / Best Replay
Nie ma żadnych replayów spełniających te wymogi.

Ping, magia, rejestr i Killer NIC, czyli optymalizacja systemu pod gry.

Ludzie z dużymi stopami mają duże… wiadomo co. Tak samo z dużymi nosami, a nawet z włochatą klatą:

A czy wiesz, co mówią o ludziach z dużym pingiem? Tak, dobrze myślisz, właśnie to – noob, whiner, loser, beksa, ciota, łajza. Jeśli zaczynasz narzekać na ping i łącze, co najwyżej rozśmieszysz swojego przeciwnika. Na Battle.necie nie ma litości – wygrana zawsze jest z powodu skilla, przegrana z powodu bycia noobem. No, może czasami z powodu noob ally ;)

 
Nic dziwnego, że ludzie ze słabszym łączem chwytają się wszystkich sposobów, żeby poprawić jakość połączenia. Rok 2008, Polska, forum replays.pl. Dzieci nie leczymy wkładaniem do pieca od dziesiątek lat. Założony zostaje przez użytkownika mk_faQ temat: http://replays.pl/forum/temat/7387/1
 
Czyżby te kilka prostych do wykonania, a jednocześnie niezbyt zrozumiałych dla przeciętnego człowieka kroków, naprawdę działało?
Czy można zamienić słabe łącze na dobre za darmo, wycisnąć z komputera więcej niż fabryka dała?
Czy naprawdę istnieją zapomniane przez producentów oprogramowania i sprzętu opcje, które można uruchomić? Dlaczego są wyłączone?
Czy w dzisiejszych czasach istnieje chociaż odrobina magii i czarów?
 
Na te wszystkie pytania odpowie ten artykuł.

 

 
Zacznę od źródła, czyli google i youtube. Poszukajmy, jak ma się informacja z tematu o TcpAckFrequency na sieci. Proste wyszukiwanie daje:
http://www.youtube.com/watch?v=gyVX4ARBMkM
http://www.youtube.com/watch?v=aKV4iHvdR2M
300 000 wyświetleń, więcej niż QŃ, tyle co najlepsze trailery Prince of Persia. Całkiem nieźle! Wiele osób jest zainteresowanych tą możliwością, wiara w jej działanie jest ogromna.

 
Komentarze w większości pozytywne:
Tłum. “Stary, uratwałeś mi życie!! Dziękuję baaardzo zszedłem z 350-380 w U.K. do 120-150"
 
 
Niektóre sceptyczne, o ile nie zupełnie negatywne:
„Byłoby fajnie, gdyby ktoś mógł wyjaśnić, co dokładnie to ROBI”

 
Akolita – nie wie o co w tym chodzi, zobaczył jednak, że cyferka latency się zmieniła:
„Może byś to zrozumiał, gdybyś posiadał bogatsze słownictwo. >_>”

 
Nie każdy jednak chce przyjąć ten dogmat:
„W moim słowniku nie ma TcpAckFrequency. Jeśli byłbyś tak miły i powiedział nam co to jest i dlaczego zmienianie tego zmniejsza lag, to pomogłoby znacznie bardziej niż sugerowanie, że jestem głupi i/lub niewykształcony”

 
Jest nawet parę komentarzy na temat Visty – na tym systemie ta opcja podobno nie działa! Jest patch, ale nie można go znaleźć (pewnie M$ ukrywa). Urban legend w akcji.

 
Wyjaśnienie triku jest proste – zwiększenie prędkości odsyłania potwierdzeń prowadzi do zmniejszenia wyświetlanej w grze WoW „latency” czyli opóźnienia, zwanego mylnie pingiem. W świadomości zwykłego użytkownika pingiem jest wszystko, co służy do pomiaru opóźnień łącza, oczywiście ze względów historycznych (polecenie wykonujące to sprawdzenie nazywało się „ping” – tak jak dziś). Prawdziwy ping, ten z polecenia, jest jednak czymś innym, co zauważyła firma Blizzard, nazywając tą wartość „latency”.
Ciekawostką jest tutaj, że trik proponuje zmianę wartości na niższą, podczas gdy są wiarygodne testy i rekomendacje do zwiększenia jej na wyższą (s. 24, link poniżej), w szczególności jeśli chcemy mieć duże transfery po sieci lokalnej:
http://tiny.pl/2hl7
 

Kolejnym magicznym parametrem jest TcpNoDelay. To słowo również nie znajduje się w słowniku, ale spróbujmy przetłumaczyć. Translate.pl: delay – opóźnienie. Łączymy te słowa TCP – wiadomo, tym przesyła się po sieci, NO – nie/bez, DELAY – opóźnienie. Czy chcę braku opóźnień na TCP? Tak, oczywiście! Co za przygłupy w tym Microsofcie siedzą, opóźnili TCP, kto by tego chciał? Zajrzyjmy jednak do opisu tego klucza:
http://tiny.pl/2hl9
 
Skrótowe tłumaczenie: „Wyłącza opóźnianie wysyłania mniejszych pakietów przez krótką chwilę, w celu wydajniejszej transmisji"
 
Wynika z tego, że ryzykujemy sumarycznie większe zużycie procesora i łącza, w zamian za wysyłanie natychmiastowo małych pakietów. Biorąc pod uwagę, że pakiety gier są zazwyczaj bardzo małe, to może jednak wyłączyć? Prosta odpowiedź – nie. Gry same ustawiają ten parametr na wyłączony dla swoich połączeń. Ustawienie go globalnie, dla wszystkich połączeń na pewno zmniejszy maksymalną przepustowość (w szczególności na lanie). Wniosek jest prosty – to nie słownik, ale dokumentacja techniczna określa znaczenie kluczy rejestru.
 

 
Następna opcja: SecondLevelDataCache. Ta opcja optymalizuje system dla konkretnego rozmiaru pamięci podręcznej procesora. Jest nawet stary artykuł na ten temat, prosto od Microsoftu: http://support.microsoft.com/kb/183063
 
Tłumaczenie:
„SecondLevelDataCache przechowuje rozmiar pamięci podręcznej drugiego poziomu procesora. Jeśli wartość jest ustawiona na 0, system określa rozmiar pamięci podręcznej automatycznie przez warstwę abstrakcji sprzętu(HAL), jeśli to się nie uda ustawia wartość 256KB. Jeśli wartość nie jest ustawiona na 0, to korzysta z wpisanej. Ten klucz jest zaprojektowany w celu poinformowania systemu o pamięci podręcznej dla komputerów w których HAL nie robi tego automatycznie.
To nie jest powiązane ze sprzętem (nie wyłączy cache L2 – przyp. mój), to jest tylko przydatne dla komputerów z pamięcią podręczną „direct-mapped”. Pentium II i późniejsze procesory nie posiadają „direct-mapped” L2. (…)”
 
Jest to archaiczny wpis, z czasów przed Pentium II! Obecnie procesory mają pamięci podręczne co najmniej „2-way set associative” a nie „direct-mapped”. Czytając ten wpis czuję się jak w muzeum, tylko że można dotykać eksponatów. SecondLevelDataCache NOT WORKING SINCE 1996 CO ZA PRZYJEMNOSC CZYTAC STAROZYTNE RUNY.
 

 
W ten sam sposób można rozłożyć na czynniki pierwsze inne zapomniane przez bogów i ludzi magiczne klucze rejestru, takie jak rezerwacja QoS, LargeSystemCache, DisablePagingExecutive i całą masę innych, ale szkoda na to czasu. Polecam przed zastosowaniem każdego z tych kluczy przeczytanie oficjalnej dokumentacji na stronach Microsoftu, lub w bardziej przystępnej formie na stronie http://www.pctools.com/guides/registry/ ze szczególnym zwróceniem uwagi na system operacyjny (większość najciekawiej nazwanych trików działa na Windowsach 9x).
 

 
Żaden z tych trików nie jest w stanie poprawić jakości łącza, bo po prostu te parametry są optymalne, dobrane przez lata doświadczeń. Część trików rzeczywiście działa, ale wpływa na użycie dysku, a nie sieci. Tutaj względy kompatybilności można pominąć i wszystko będzie (u nas) działać:
 
NtfsDisableLastAccessUpdate – wyłącza aktualizowanie czasu ostatniego dostępu do pliku. Efekty widoczne tylko przy operowaniu na dużej (kilkaset – a więc nie w trakcie gry) ilości plików. Psuje niektóre narzędzia programistyczne, polegające na tej funkcji. Dla przeciętnego użytkownika bez znaczenia.
 
NtfsDisable8dot3NameCreation – wyłącza tworzenie „dosowych”, krótkich nazw. Przyspieszenie małe, bo tylko w trakcie tworzenia nowych plików. Powoduje, że nieco mniej plików jest na dysku, bo nie są tworzone duplikaty z krótkimi nazwami. Teoretycznie wszystkie programy powinny być z tym kompatybilne, ale jednak zdarza się trafić – więc nie polecam niezaawansowanym użytkownikom.
 

 
Smutne, dysk posiada dwie opcje porzucenia przestarzałych parametrów, a sieciówki nie. Czyżby nie pozostało nic, poza dzwonieniem na błękitną linię i kupieniem internetu od innego dostawcy,? Skandal! Pomyślmy, co tu zrobić… podkręcić procesor, grafikę, ram… sieciówkę? Nie, to nie pomoże, więc przejdźmy od razu do zakupów - http://www.killernic.com/

Jakiś czas temu w sieci pojawiły się reklamy nowego produktu, skierowanego do graczy – Killer NIC. Czy mimo śmiesznej nazwy mamy do czynienia z czymś używalnym, jak w przypadku żarówki OSRAM? Niemal wszystkie recenzje tego produktu ocierały się o śmieszność, lub po prostu uznawały go za naciąganie klienta.
Funkcje według strony domowej wyglądają tak:
  1. Dedicated Network Processing Unit (NPU)dedykowany procesor, nic niezwykłego. Wszystkie karty sieciowe mają jakiś procesorek. Powiedzmy, że ten jest bardziej zaawansowany.
  2. Direct Game Hardware Interrupts – niespodzianka, prowadzi na tą stronę, co poprzednia funkcja. Przerwania sprzętowe nie są obsługiwane przez gry, tylko przez system. Wiele kart ich używa, nic niezwykłego.
  3. Hardware Bandwidth Control – kontrola ruchu, coś jak QoS albo cFosSpeed, wrócę do tego w podsumowaniu tych funkcji.
  4. Hardware Firewall – firewall, wiadomo o co chodzi.
  5. Runs In-Game Applications Directly on the Cardhmm? Zaglądając na stronkę opisu tej funkcji widzimy hardware firewall (deja vu po raz kolejny), bittorent, gamepatcher (ciekawe czy działa?)
  6. Plug-&-Play compatibility with all online games – niesamowite, do tej pory wszyscy jechali na zworkach, a tu Plug&Play! …a nie, to było jakieś 10 lat temu.
     
Funkcje są ubogie, część „networking code” jest uruchamiana na karcie, a oprócz tego mamy masę możliwości zanegować to całe przyspieszenie badziewiem typu firewall, wątpliwej jakości patcher i kontrola ruchu. Zero przewagi nad wyłączeniem aplikacji na czas grania. Przy śmiesznej cenie tego produktu bardziej się opłaca kupić routerek i drugi komputer do ściągania – i to bez ograniczenia do torrentów.
 
Dlaczego żaden obywatel Stanów Zjednoczonych nie pozwał jeszcze tej firmy? Odpowiedź jest prosta – to naprawdę działa. Mimo gigantycznie bzdurnej reklamy, powielenia funkcji przez opisanie ich kilkakrotnie różnymi słowami, naprawdę jest coś w tej karcie, co powoduje, że sieć działa minimalnie szybciej.
Czy opłaca się kupić tą kartę? Oczywiście nie. Można mieć to przyspieszenie, bez otoczki reklamowej i niepotrzebnych aplikacji. Ta funkcja od dawna istniała na części droższych kart sieciowych i do tego jest kontrolowana przez magiczną opcję rejestru: DisableTaskOffload. Opis ze strony Microsoftu: http://tiny.pl/2hlc
Domyślnie 0 – włączone. Przeklęty M$ nie zostawił nawet tego!!!!1111111 Poddaję się, nie ma co zaglądać do rejestru. :/ Tak naprawdę jedynym powodem do wyłączenia tej opcji jest diagnostyka sieci, ale jest też jeden haczyk – karty to obsługujące pomijają częściowo procesor, przez co programy oparte na WinPCap (WC3Banlist itp.) nie są w stanie łapać wszystkich pakietów.
 
Jeśli posiadasz kartę zdolną do sprzętowego przetwarzania TCP, to procesor nie zajmuje się IPSec (mało ważne) oraz sumami kontrolnymi danych i nagłówka TCP (tu już lepiej, pewnie to samo robi Killer NIC). Oczywiście dla dzisiejszych procesorów te obliczenia to pikuś. Jednak większość kart sieciowych, w szczególności tanich, nie posiada takich możliwości i ogólnie wykonuje sporo zbędnych operacji na procesorze. Stąd dowolna karta wysokiej jakości jest tak dobra jak Killer, a nawet może być lepsza, bo nieobciążona obsługą śmiesznych zbędnych programików. Na koniec najgorsze: http://tiny.pl/2hld
Windows Vista, jak powszechnie wiadomo najgorszy system na świecie, obsługuje całkowicie przetwarzanie TCP na sieciówkach, a nie tylko sumy kontrolne. Skandal, głośno promując DirectX 10 ukryto prawdziwą zmianę dla graczy. Dlaczego Windows XP nie może obsługiwać w pełni tej funkcji? Spisek!
 

 
 
Zaklęcie - w magii, działanie składające się z wykonywania określonych ruchów i wypowiadania określonych słów, mające na celu częściowe ukształtowanie rzeczywistości. Zaklęcie może być również afirmacją, gdyż wg jednego z modeli magii, zaklęcie ma wpłynąć na podświadomość. Obrzędowe zaklęcia bywają śpiewane lub recytowane. Niezrozumiałe słowa wypowiadane przez maga podczas zaklinania nazywa się inkantacją.
Źródło:wikipedia
 
Tak, w XXI wieku magia istnieje i ma się dobrze! Nie ma znaczenia, jakie triki zostaną podane, sporo osób i tak doświadczy ogromnego przyspieszenia, a mag nie musi nawet śpiewać. Niektórym pacjentom wystarcza placebo, inni potrzebują się tylko czuć wyjątkowo, najlepiej kupując coś niezwykłego z reklamy, a reszcie wystarczy dobra sieciówka (niekoniecznie obsługującą TCP offload) i Windows Vista.

 

Zamieścił: pyton, dnia: 11:40:08, Wednesday 09. July 2008

Komentarze:

1: MieH
[19:28:53, Wednesday 09. July 2008] , Zgłoś do moderacji
Bardzo fajny art obalajacy wszystkie mity i pokazujacy, ze te wszystkie "usprawniacze" nic nie daja, a tylko moga jeszcze zaszkodzic ;]

Szacunek za to, ze Ci sie chcialo.

<piwo>

[21:58:59, Wednesday 09. July 2008] , Zgłoś do moderacji
Zniszczyles moje marzenia o lepszym pingu .

3: pyton, Support
[22:55:43, Wednesday 09. July 2008] , Zgłoś do moderacji

[08:42:55, Thursday 10. July 2008] , Zgłoś do moderacji

5: pyton, Support
[09:34:39, Thursday 10. July 2008] , Zgłoś do moderacji

[11:05:32, Thursday 10. July 2008] , Zgłoś do moderacji
zmniejsz rozdzialke i bedzie hulac

pyton mozesz zapodac kolejne arty - spoczko tematy

// zaktualizowany przez NeRii dnia 10.07.2008 - 11:10

7: pyton, Support
[12:25:14, Thursday 10. July 2008] , Zgłoś do moderacji

[12:56:51, Thursday 10. July 2008] , Zgłoś do moderacji
Poczekamy , fajnie sie czyta .

9: eVo
[15:52:50, Thursday 10. July 2008] , Zgłoś do moderacji

10: MieH
[15:53:59, Thursday 10. July 2008] , Zgłoś do moderacji
ja bym prosil najpierw o omowienie WARDENa, a potem punkt 2b :)

// zaktualizowany przez MieH dnia 10.07.2008 - 16:12

11: BanaN
[00:09:50, Friday 11. July 2008] , Zgłoś do moderacji

12: Migiel
[02:59:06, Friday 11. July 2008] , Zgłoś do moderacji
Pyton swietny art
ciekawie piszesz o ciekawych rzeczach ;)

pisz - na poczatek moze byc o wardenie :p


// zaktualizowany przez Migiel dnia 11.07.2008 - 02:59

[22:01:28, Friday 11. July 2008] , Zgłoś do moderacji

[10:18:23, Sunday 13. July 2008] , Zgłoś do moderacji

15: pyton, Support
[13:39:57, Tuesday 15. July 2008] , Zgłoś do moderacji

16: Paz, Redaktor
[15:07:21, Tuesday 22. July 2008] , Zgłoś do moderacji

17: Mefistofeles, Administrator
[12:47:47, Wednesday 23. July 2008] , Zgłoś do moderacji

[21:05:58, Thursday 14. August 2008]

19: pyton, Support
[21:53:17, Thursday 14. August 2008] , Zgłoś do moderacji

Więcej?

Chcesz znaleźć informacje na konkretny temat? Przejrzyj hasła, których najczęściej dotyczą dodane ostatnio nowości! WC3L, TURNIEJ, WCG, NETWARS, LCW, WORLD CYBER GAMES, TERROR, DOTA, GRUBBY, MYM, PALADYN, WYWIAD, REPPACK, WARCRAFT, BLIZZARD, MOON, PORADNIK, POL-TEAM, BIOT, POLSKA, ESL, KONKURS, LIGA, WORLD ELITE, FUZJA, NGL-ONE, ENC, NGL, TOD, TDEL, SPQR, SLH, MOUZ, PGS, TOUR, GFO, WILQ, BRONZE, KODE5, WILDA, PATCH, TEAM FIGHTING, LADDER, REPREZENTACJA, SILVER, HEADSHOT, EXTREME MASTERS, HEYAH, FLY100%, VOODOO, LYN, KUJA, BIOHAZARD-TEAM, BVG, WICKED, ESWC, ALMOST, TH000, ACIS, KWAKI, CYKLOP, SHOW, KLIMO, REPLAYPACK, INCUP, CLAN BASE, HOORAI, SASE, ELIMINACJE, FINAłY, FNATIC, POLTEAM, SHOWMATCH, WCG 2006, IEST, SRS, FINAł, CYBERSPORT, WE.EU, PLD, SKY, PRAE, REMIND, JAGR, CASIN, LAN, REPLAYS.PL, CHALLENGE, ANIMATOR, 2007, BATTLENET, CARMAC, HAPPY, NATIONS, STARCRAFT, PEDAL, KONKURSIWO, W3ARENA

Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone,
kopiowanie tylko za zgodą właściciela.
2003/2007 by: CyklOP, Muzami, Julas [ Mapa Strony ]
Replayów w bazie: 19538 Kont użytkowników: 11428

Pomysł, oskryptowanie, administracja: CyklOP [jak kupić zagraniczne akcje] [Jak wypełnić W-8BEN] [Jak tanio wymienić walutę] [deutschtests]
Design: Muzami, art w topie strony nadesłał Z4buZa
Skrypt obsługujacy replaye: Juliusz 'Julas' Gonera [ Replay Parser ]
Wykonano w czasie 0.4481189250946 sekund